خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

عدرخواهی نقدی از هاشمی به خاطر انبوه تهمت ها و توهین ها

  • یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۷۶

 

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۷۶ // ۸ رجب ۱۴۱۸ // ۹ نوامبر ۱۹۹۷

 

آقای [محمدرضا] نقدی، [فرمانده حفاظت اطلاعات] از ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. گزارشی از نتایج تحقیقات در مورد تخلفات شهرداری تهران داد؛ به منظور توجیه اقدامات افراطی‌که اثر بسیار منفی دارد. معتقد است که هدف شهردار، آوردن فرهنگ غربی و تضعیف فرهنگ انقلاب و خلق طبقه مرفه جدید بوده؛ با این دید، بسیاری از خدمات را منفی می‌بیند و پرونده‌سازی‌کرده است.

از اینکه نام افراد و اظهارات نادرست بعضی از متهمین شهرداری علیه شخصیت‌های دیگر را در گزارش‌ها آورده‌اند، عذرخواهی‌کرد و گفت، آن‌ها برای اینکه شریک جرم برای خودشان پیدا کنند، اسم بزرگان و مسئولان را آورده‌اند و معلوم است که خلاف گفته‌اند؛ منجمله اسم [حسن] روحانی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [سیدمحمد] خاتمی، [علی‌اکبر] ولایتی و [علی] فلاحیان و... نصیحتش‌کردم که افراط‌کاری نکند و بدرفتاری با متهمان نکند و خدمات ارزشمند آنها را ببیند و عیوب را بزرگ نکند.

آقای [احمد] زمانیان، نماینده سابق نهاوند آمد. مسئول مرکز تحقیقات [و پژوهش‌های] قوه قضاییه است. از ضعف آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه] و نابسامانی دستگاه قضایی و به خصوص زندانی‌ها گفت. آقای [مرتضی] محمدخان، [رئیس‌کل گمرک] آمد. از برخورد نادرست دیوان محاسبات شکایت داشت و از ضعف عملکرد [آقای حسین نمازی]، وزیر جدید [امور اقتصادی و] دارایی‌گفت و از ناتمام ماندن برنامه سازندگی اظهار نگرانی‌کرد.

عصر دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد و برای مقابله با مزاحمت‌های وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی استمدادکرد. آقای وکیلی آمد و گزارشی از چشم انداز آب برای سال ۱۴۰۰ از زمان مسئولیت خودش آورد و از حذف اعتبارات پنجاه سد جدید انتقاد داشت و از احتمال آماده نشدن ساختمان اجلاس سران [سازمان کنفرانس] اسلامی، اظهار نگرانی‌کرد.

[اعضای هیئت مدیره] انجمن تحقیقات اقتصاد انرژی آمدند و برای همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارآمادگی‌کردند. شام میهمان رهبری بودم. درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفر عُمره من، مسئله آقای آذری [قمی] و تحرکات ضدرهبری و ضدولایت‌فقیه، انتخابات خبرگان و گزارش‌های نادرست آقای [محمدرضا] نقدی و تندروی‌های رسانه‌های منتقد به ایشان صحبت‌کردیم.