خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

از اختلاف درونی کارگزاران تا هیاهوی رسانه های غربی در باره خطبه های جمعه آیت الله خامنه ای

  • جمعه ۱۲ دی ۱۳۷۶

جمعه ۱۲ دی ۱۳۷۶ // ۳ رمضان ۱۴۱۸// ۲ ژانویه ۱۹۹۸

 

در خانه بودم. برف خوبی بارید. نمازجمعه را رهبری اقامه‌کردند. در حین بارندگی، عصر فاطی آمد. مقداری بحث در مورد بعضی از تبعیض‌های نابجا علیه زنان داشت. افطار بچه‌ها و حسین مرعشی و خانواده‌اش بودند. حسین اطلاع داد که پس از اعلان وزیر آموزش و پرورش در مورد حذف مدارس نمونه مردمی در سال آینده، کمیسیون تلفیق مجلس، بلافاصله بندی تصویب‌کرد مبنی بر توسعه این مدارس، برای جلوگیری از تصمیم وزارت.

آقای مرعشی گفت، ستادهای انتخاباتی آقای خاتمی، چند روز پیش، در تهران جلسه داشته‌اند و قرار شده سازمانی به نام «جبهه پشتیبانی از جامعه مدنی» تشکیل بدهند. گفت، [حزب] کارگزاران، هنوز نتوانسته‌اند برای ثبت و رسمیت دادن به جمع خود تصمیم بگیرند؛ چون محمد اخوی، آقای [عبدالله] نوری را از جناح چپ می‌داند و به [محسن] نوربخش و [محمدعلی] نجفی اعتراض دارد که در تصمیمات اقتصادی دولت که به دست آنهاست از سیاست سازندگی که شعار کارگزاران بود، پیروی نکرده‌اند و به آقای [عطاءالله] مهاجرانی هم انتقاد دارد که از آقای [غلامحسین] کرباسچی، [شهردار تهران] در تهاجمات اخیر حمایت نکرده است. گفت، بناست قیمت نفت را ۵/۱۷ دلار حساب کنند، با اینکه ۱۶ دلار است.

آیت‌الله خامنه‌ای، در خطبه‌های امروز، تبلیغ رسانه‌های غربی مبنی بر وجود اختلاف در مسئولان ایران و نیز گرایش بعضی از مسئولان به آمریکا و غرب و نیز روی‌گردانی مردم از دین را محکوم‌کردند. بلافاصله رسانه‌های غربی همین را به عنوان سند اختلاف رهبری و رئیس‌جمهور در رابطه با غرب و آمریکا مطرح نمودند.