خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

مذاکره شبانه هاشمی با روحانی درباره نابسامانی و مشکلات ناشی از برخورد نامعقول با شهرداری و پرونده‌سازی حفاظت اطلاعات ناجا علیه شخصیت‌ها و تحرکات مرموزی که علیه ولایت‌فقیه و رهبری!

  • شنبه ۱۷ آبان ۱۳۷۶

 شنبه ۱۷ آبان ۱۳۷۶ // ۷ رجب ۱۴۱۸ // ۸ نوامبر ۱۹۹۷

 

از منزل رفتیم و ساختمان محل اجلاس سران کنفرانس اسلامی را دیدیم؛ سه شیفته در دست ساخت است. پیشرفت خوبی دارد. تعهد کرده‌اند که آذرماه تحویل بدهند، ولی ممکن است نتوانند به تعهد خود عمل‌کنند؛ بر عمل به تعهدشان تأکیدکردم.

به دفتر رفتم. آقای [محمدمحمدی] ری‌شهری، [دبیرکل جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی]، منتظر بود. درباره ضعف قوه قضاییه و اشکال قانون دادگاه‌های عام و ضررهای برخوردهای جاری با شهرداری تهران و ضررهای تبلیغات ثروت‌های بادآورده صحبت‌کرد و چون مطالب ناتمام ماند، قرار شد وقت دیگری مذاکره‌کنیم.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم. قبل از جلسه، آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه]، مسئله برخوردهای منفی و مضر آقای آذری [قمی] با رهبری و نامه‌های به من، وزیر اطلاعات و رئیس‌جمهور را مطرح کرد و خواستار اقدام مناسب شد. خبر تظاهرات طلاب قم علیه او و درخواست اخراج او از جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] را داد. دیگران هم صحبت‌کردند. قرار شد آقای [محمد] یزدی و آقایان [محمدی] ری‌شهری، [قربانعلی] دُری [نجف‌آبادی]، [مرتضی] مقتدایی و [علی] لاریجانی بررسی کنند. در اصل مسئله جریان موجود تضعیف ولایت‌فقیه هم پس از مشاوره با رهبری فکری بکنیم. کار اصلاح قانون موادمخدر با الحاق چند ماده جدید تمام شد.

عصر آقای [حسن] دانایی‌فر، [مدیرعامل شرکت مهندسی سپاسد] آمد و از برخورد حذفی آقای [یحیی] رحیم‌صفوی، [فرمانده‌کل سپاه]، در مورد خودش و بعضی فرماندهان دیگر گله‌کرد. آقای [اسحاق] جهانگیری، [وزیر صنایع و معادن] آمد. ضمن گزارش وضع صنایع فولاد، مس، آلومینیوم و سرب و معادن از رکود اقتصادی و از کند شدن روال سازندگی ابراز نگرانی کرد.

بعد از نماز مغرب، آقای دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی] آمد. درباره نابسامانی و مشکلات ناشی از برخورد نامعقول با شهرداری و پرونده‌سازی حفاظت اطلاعات ناجا علیه شخصیت‌ها و تحرکات مرموزی که علیه ولایت‌فقیه و رهبری وجود دارد، مذاکره‌کردیم. شب در دفترم ماندم.