خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

نگرانی مدیران وزارت اطلاعات از وضع دفتر رهبری

  • یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۷۶

 

یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۷۶// ۱۶ ذیقعده ۱۴۱۸// ۱۵ مارس ۱۹۹۸

 

گروه مدیران جنبش حماس آمدند. خالد مشعل و ابومرزوق، گزارش وضع و شرایط را دادند. از اینکه خالدمشغل از توطئه ترور اسراییلی‌ها نجات یافته و ابومرزوق از زندان آمریکا آزادشده، اظهارخوشحالی‌کردم. گرچه امروز باز اسراییلی‌ها گفته‌اندکه خالدمشعل را بالاخره ترور خواهندکرد. از نتیجه‌بخش‌شدن جریان صلح مأیوس‌اند و آماده تشدید مبارزه و مقاومت و از مساعدت‌های ایران متشکرند و من قول ادامه مساعدت دادم.

دکتر [سیدمحمدرضا] هاشمی‌گلپایگانی آمد. از جناح چپ انتقاد داشت. آثار سفر به عربستان را مهم می‌داند. خواست که هدایت نیروهای جناح ولایت را برای رهایی از تفرقه و سرگردانی که دارند، به عهده بگیرم.

عصر آقایان فلاح و محمدی از [وزارت] اطلاعات آمدند. از سفر موفق و مؤثر به عربستان اظهار تشکرکردند و از نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای‌که باعث شکستن غرور بی‌جای جناح چپ شده و پیام دوم خرداد را معکوس‌کرده گفتند و از وضع دفتر رهبری اظهار نگرانی کردندکه باعث رنجاندن نیروهای وفادار به رهبری شده تا آنجا که بعضی از علمای قم روابط گرم با [آقای عبدالله نوری]، وزیرکشور و [آقای عطاءالله مهاجرانی]، وزیر ارشاد که مخالف افکارشان هستند، برقرارکرده‌اند.

آقای ری‌شهری، [نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی]، برای خداحافظی سفر حج آمد و سئوالات زیاد برای آگاهی از نتایج سفر و بهره‌گیری در ایام حج داشت. گفتم، مسئله حل مشکل قربانگاه منا را پیگیری کند؛ وزیرحج به من وعده اصلاح داده است. بعضی روزنامه‌های امروز، تحلیل‌هایی در مورد انتخابات دیروز نوشته‌اند و آن را نقطه مقابل دوم خرداد دانسته‌اند و لابد جناح چپ ناراحت است و توجیهاتی خواهد داشت.