خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خوشحالی ها و نگرانی های سید محمد خاتمی در دیدار هاشمی رفسنجانی

  • شنبه ۲۴ آبان ۱۳۷۶

 شنبه ۲۴ آبان ۱۳۷۶ // ۱۴ رجب ۱۴۱۸ // ۱۵ نوامبر ۱۹۹۷

 

 مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. اصلاح قانون تأمین اجتماعی، با اصرار دولتی‌ها، به نفع شورای نگهبان تصویب شد و بحث مقدماتی درباره سیاست‌های کلی انجام گرفت.

بعد از جلسه، آقای [عبدالله] نوری، وزیر کشور، درخواست کرد به محسن اجازه بدهم، مسئولیت مدیریت شرکت متروی تهران را بپذیرد. اخوی محمد، خبر برگزاری مراسم سالگرد فوت والده، دو هفته دیگر در قم را داد.

آقای [سیدمحمد] خاتمی، رئیس‌جمهور به ملاقات آمد. از حل‌شدن مشکل سُفرای اروپایی اظهارخوشحالی‌کرد و از برخورد با شهردار تهران و بی‌اعتمادی که برای سرمایه‌گذاری پیش‌آمده و نیز مشکل چگونگی سخنرانی رهبری در کنفرانس سران [سازمان کنفرانس] اسلامی و احتمال استعفای آقای [عبدالله] نوری، وزیر کشور، در صورت بازداشت آقای کرباسچی، اظهار نگرانی نمود.

عصر آقای [علی] عابدزاده، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان آمد. گزارشی از رونق کارش در اثر توسعه سفرهای خارجی دادکه سودبخش است. برای خرید هواپیمای جدید با استفاده از اعتباری که شرکت‌های مهم هواپیماساز می‌دهند و نیز برای پرونده سانحه سقوط هواپیما در دو سال گذشته -که در دادگاه بدوی به یک سال زندان محکوم شده- و مشکل ارزان بودن پروازهای داخلی که ضرر می‌دهند و مقروض هستند، استمداد کرد.

آقای [ابوالفضل] رهنما، سفیر سابقمان در لهستان و پرتغال آمد؛ از اینکه در وزارت امور خارجه، شغل خوبی ندارد و بیکار است، اظهار ناراحتی‌کرد و برای شغلی بهتر استمداد نمود.