خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

مراسم افتتاح ده طرح، سه پل، اتوبان، پارکینگ، کتابخانه و نمایشگاه 120 هکتاری

  • دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۷۶
دادگستری آشوری معاون کرباسچی را که قرار بود در حضور هاشمی گزارش دهد، قبل از شروع مراسم برد.

دوشنبه 17 شهریور 1376 // 5 جمادی‌الاول 1418 // 8 سپتامبر 1997

 

برای مراسم افتتاح ده طرح عمرانی شهرداری تهران روی پل معلق در چهارراه [پارک‌وی تقاطع]، ولی‌عصرـ مدرس ـ چمران رفتیم و نوار را قیچی کردیم. پل را دیدیم؛ مهم است. حدود یک و نیم میلیارد تومان و سه میلیون دلار ارزبری داشته. سپس به پارکینگ طبقاتی در اول خیابان شهید باهنر [= نیاوران] رفتیم. در مراسم ده طرح، سه پل، اتوبان، پارکینگ، کتابخانه و نمایشگاه وسیع یک 120 هکتاری در جاده ساوه برای ماشین‌آلات سنگین جهت فروش و تعمیر و خدمات که واحدهای مزاحم شهر را بیرون ببرند و مجموعاً 17 میلیارد تومان هزینه طرح‌ها است، افتتاح شد.

آقای [غلامحسین] کرباسچی، [شهردار تهران] گزارش داد. من هم برای قدردانی از شهرداری و ترمیم روحیه‌های ضعیف‌شان در اثر بازداشت‌ها و تبلیغات سنگین اخیر، صحبت کردم. قرار بود آقای [ابوالقاسم] آشوری، معاون [عمرانی] وزارت کشور هم گزارش بدهد، ولی قبل از مراسم، دادگستری او را برده بود و این هم باعث ناراحتی و افسردگی حضار شد.

به دفتر کوشک رفتیم؛ آقای کرباسچی هم آمد. به شدت از قوه قضاییه و روزنامه‌های کیهان و رسالت ناراحت است و مرتباً از من استمداد می‌کند. مشکل کار را توضیح داد؛ دلداریش دادم. تا عصر همان‌جا کارها را انجام دادم و به خانه آمدم.