خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

منع امام جمعه موقت اصفهان، از اقامه نمازجمعه به دستور رهبری

  • شنبه ۸ شهریور ۱۳۷۶

شنبه 8 شهریور 1376 // 27 ربیع‌الثانی 1418 // 30 آگوست 1997

 

آقای [اسحاق] جهانگیری، وزیر جدید معادن و فلزات آمد. برای کارهایش مشورت کرد و گفت به دستور رهبری، آقای [عباسعلی] روحانی، امام جمعه موقت اصفهان، از اقامه نمازجمعه منع شده و شفاعت و اصرار آقای [جلال‌الدین] طاهری و حتی تهدید ایشان به استعفا هم بی‌نتیجه مانده است. دستور داده‌اند، فردی را با موافقت آقای [حسین] مظاهری انتخاب کنند. سرانجام آقای طاهری، بدون مشورت با آقای مظاهری، شخصی از هم‌فکرانش بنام آقای فلاحی را برگزیده است. گفت با توجه به دستور رهبری به وزیر کشور که استاندار [اصفهان] هم با هماهنگی با آقای مظاهری انتخاب بشود، به نظر می‌رسد که می‌خواهند در اصفهان به نفع جناح راست اقدام شود. اضافه کرد، در دولت هم بعضی‌ها مثل آقایان [محمد] فرهادی، [مصطفی] معین و [علی] عبدالعلی‌زاده، وعده‌های غیرقابل اجرا داده‌اند و اظهار نگرانی کرد که حالت شعاری حاکم شود. بر توجه بیشتر به معادن تأکید کردم که اخیراً در دولت سازندگی، مقدمات کار مهیا شده بود و اصلاحیه قانون هم در مجلس است.

آقای [یحیی] آل‌اسحاق آمد. از سیاست‌های احتمالی چپ‌گرایی آقای [محمد] شریعتمداری، [وزیر بازرگانی]، اظهار نگرانی کرد و گفت، دستور جلوگیری از توزیع برنج، ممکن است برنج را گران کند؛ لابد با فشار نمایندگان مناطق برنج‌خیز اقدام شده و نیز از تعویض اکثر معاونان و آوردن از نیروهای چپ اظهار نگرانی کرد.

آقای [محمدعلی] شرعی و آقای واحدی از سوریه آمدند. برای ساخت مزار برای حضرت سکینه، دختر امام علی (ع) استمداد کردند؛ اخیراً قبری به نام ایشان در دمشق کشف شده و در کتاب‌ها هم این نام را پیدا کرده‌اند. گفتم پیگیری کنند که سوریه طلب ایران را با ارزش مناسب برای لیره بدهد تا شاید از این منبع کمک شود.

عصر آقای [حسین] مهدیان آمد؛ با مذاکرات دوستانه و یادآوری خاطرات دوران قبل از انقلاب. مصاحبه‌ای با بخش فرهنگی [گروه تلویزیونی] سپاه، برای سالگرد جنگ تحمیلی داشتم.(1)

************************

1- متن کامل سوال و جواب در این سایت موجود است.