خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

مسابقه اشخاص حقیقی و حقوقی برای قدردانی از پیشرفت های دوران سازندگی

  • سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۷۶

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۷۶ // ۹ ربیع‌الثانی  ۱۴۱۸ //  ۱۲ آگوست ۱۹۹۷

 

 آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، اعضای هیئت وزیران خود را به مجلس داد. جناح راست، کابینه را چپ می‌داند و احتمالاً مخالفت‌هایی جدی پیش آید. در تاجیکستان نزاع مسلحانه دیگری روی داده که اگر ادامه یابد، صلح قبلی را بی اثر می‌کند.

اعضای فرهنگستان علوم پزشکی آمدند. دکتر [ایرج] فاضل صحبت کرد و از خدمات من و سازندگی بی‌سابقه کشور تجلیل کرد و خواست به ارتقای وضع فرهنگی کمک کنم و با دکتر ولایتی، لوح سپاس را به خاطر اقدام من در تأسیس فرهنگستان‌ها، به من هدیه کردند. من هم درباره پیشرفت‌های قابل توجه بخش پزشکی در تربیت نیرو و بهداشت و دارو و بیمارستان‌ها و بیمه و توسعه فضاهای دانشگاه‌ها و ساخت تجهیزات پزشکی و کنترل رشد جمعیت و جدی گرفتن داروی‌های گیاهی و طب سنتی صحبت کردم و خواستم که فرهنگستان برای تعمیق این دستاوردها اقدام کند.

آقایان [حسین] محلوجی، [سیدمهدی] یثربی، [علی] شکرریز و [محمود] جمالی آمدند. از خدمات ارزنده به کاشان و به خصوص اتوبان‌ها و شروع طرح انتقال آب از زاینده‌رود و احیاء میراث فرهنگی و... قدردانی کردند و یک قالیچه نفیس اهدا نمودند که تصویر تابلو، تاریخی ترکیب جمعیت ایران را بافته است. آقای جمالی از مشکل داشتن جمعی از وزرای پیشنهادی در مجلس گفت. فائزه هم آمد و از مشکل داشتن دو سه وزیر در مجلس گفت.

 بعد از ظهر برای استراحت به رامسر پرواز کردیم. جمعی از بستگان هم بودند. هوا گرم، ولی مطبوع است. از آب دریا استفاده کردم.