خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

جمله مکرر خاطرات هاشمی رفسنجانی: شب میهمان رهبری بودم.

• بندر عباس
  • یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۷۶
من مهمان رهبری و عفت مهمان همسر رهبری بود.

یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۷۶ // ۲۱ ربیع‌الاول  ۱۴۱۸ //  ۲۷ جولای ۱۹۹۷

بعد از نماز و صبحانه، برای افتتاح فاز دوم و پرده‌برداری از لوح و بازدید از اسکله‌های فولاد و نفت و خط مکانیزه و اتوماتیک انتقال به ساحل و بندر، به محل اسکله فولاد رفتیم؛ خیلی عظیم است. هزینه ارزی زیادی داشته؛ بیش از ۲۶۰ میلیون دلار. اگر امروز بخواهیم بسازیم، با توجه به رشد صنعت کشور، خیلی کمتر از این ارزبری دارد. در مراسم، گزارش [آقای حسین محلوجی]، وزیر معادن و فلزات و اعطای نشان [لیاقت و مدیریت] به مهندس تفضلی از سازمان برنامه‌وبودجه و صحبت من در آثار مهم اسکله را داشتیم.

به فرودگاه رفتیم. در مسیر، آقای [غلام عباس] زائری، استاندار [هرمزگان]، توضیحات و جواب سؤالات را می‌داد. بااینکه بومی است، اطلاعات کاملی از اوضاع استان ندارد. ساعت ۱۰ صبح به تهران رسیدیم. پس از مطالعه گزارش‌ها، اعضای ستاد نماز جمعه تهران آمدند. آقای [جواد] مقصودی، [رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران] گزارش داد و من هم صحبت کردم و تشویقشان نمودم؛ کمک خواستند. عصر در جلسه هیئت دولت، مصوباتی داشتیم و بحث مقدماتی در برنامه ایران ۱۴۰۰ و اقتصاد بدون اتکا به نفت خام را انجام دادیم.

شب میهمان رهبری بودم. درباره مراجعت سفرای اروپایی و سفرم به استان هرمزگان و ساخت نفربر و توپ و کابینه صحبت کردیم. عفت هم میهمان همسر رهبری بود.