خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

دروغ دکتر ولایتی برای ماندن در کابینه!!!

  • شنبه ۱۴ تیر ۱۳۷۶

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۷۶ // ۲۹ صفر ۱۴۱۸ //۵ جولای ۱۹۹۷

 

در راه اداره، سری به فاطی در بیمارستان قلب زدم؛ حال و روحیه‌اش خوب است. جمعی از مدیران و کارکنان مناطق آزاد آمدند. آقای [مرتضی] الویری، [رئیس سازمان مناطق آزاد تجاری] گزارش داد و لوح سپاس تقدیم کرد و من هم نشان لیاقت به آقای [بهروز] بوشهری، [رئیس منطقه آزاد قشم] دادم، به خاطر حُسن اداره قشم و هم به خاطر ۱۰ سال تحمل مردانه اسارت در عراق و درباره آثار نتایج مناطق آزاد صحبت کردم.[1] سپس با مدیران جلسه‌ای داشتیم. مشکلات را طرح کردند که بیشتر به عدم همکاری وزرا برمی‌گردد.

[آقای سید محمد حسینی]، نماینده رفسنجان آمد و خواسته‌هایی برای حوزه انتخابیه مطرح کرد؛ من‌جمله ترمیم راه نوق و احداث راه رفسنجان به پاقلعه. آقایان دری و جمالی و جبارزاده و عبداللهی آمدند. با تقدیر از دوران مدیریت من از مدیریت آینده اظهار نگرانی کردند و خواستند که برای شکل‌گیری مناسب کابینه و نیز برای رونق بیشتر صادرات کمک کنم.

عصر آقای [محمدعلی] انصاری، [سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)] آمد. گزارشی از عملکرد عمران مرقد و نشر آثار امام داد و برای مسائل فکری استمداد کرد و خواستار شرکت در جلسه‌ای شد که به‌عنوان بیت امام، در سپاس از کارهای من می‌خواهند بگیرند.

آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. برای تأسیس شبکه تلویزیون در آمریکا استمداد کرد و از وضع کابینه آینده اظهار نگرانی نمود و خواستار دخالت من شد. ضمناً اظهارات دکتر ولایتی را که گفته، رهبری می‌خواهند که در کابینه آینده، حتماً باقی باشد را از قول رهبری تکذیب کرد.

آقای [حسین] کمالی، [وزیر کار و امور اجتماعی] آمد. ضمن توضیح کارهایش، از اینکه شنیده در کابینه آینده نیست، اظهار ناراحتی کرد. آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر جهاد سازندگی] آمد. ضمن ابراز نگرانی از شرایط آینده اداره کشور، توصیه کرد که اگر بناست خودش نباشد، فرد مناسبی را برای جهاد برگزینند و برای تأمین علوفه بیشتر به خاطر خشک‌سالی استمداد کرد. شب برای نصب روکش دندان، به بیمارستان اختر رفتم.