خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

  • عربستان
  • شنبه ۱۰ آبان ۱۳۷۶

 شنبه ۱۰ آبان ۱۳۷۶ // ۲۹ جمادی‌الثانی ۱۴۱۸ // ۱ نوامبر ۱۹۹۷

 

 مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. چند ماده الحاقی تصویب شد. عصر آقای [مصطفی پور] محمدی از وزارت اطلاعات آمد و برای رفتن به شغلی دیگر مشورت کرد وگفت، وضع وزارت و مدیریت آن خوب نیست. اخیراً به خواست آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران به وزارت [اطلاعات] واگذار شده است. مواردی از تخلف شهردار را گفت و از بدعملکردی حفاظت اطلاعات ناجا در این مورد، مواردی ارائه داد و خبر داد، دادگستری مصمم است که آقای کرباسچی را احضار کند.

آقای صادق خرازی آمد وگزارش پیشرفت امور مربوط به اجلاس سران [سازمان] کنفرانس اسلامی را داد؛ امیدوار است همه چیز به خوبی آماده شود، ولی احتمال عدم آمادگی هتل لاله و ساختمان شرقی هتل استقلال هست که مشکل‌آفرین است. در کیفیت سخنرانی رهبری در اجلاس، به تصمیم درستی نرسیده‌اند و سه سناریو در نظر دارند. با نظر دکتر ولایتی و همکارانش موافق نیستند که آنها می‌خواهند، پس از تحویل [ریاست اجلاس] از دولت مغرب، سخنرانی رهبری باشد.

آقای [علی] امیرکبیریان آمد. خودش را از نسل امیرکبیر، از طریق فرزند کبیر امیرکبیر به نام مساعدالدوله که از زن اول امیر است، معرفی‌کرد و عکس از امیر آورد و برای استرداد اراضی متصرفی خودش که توسط منابع طبیعی ملی اعلان شده، استمداد کرد.

آقای [محمدرضا] نوری [شاهرودی]، سفیرمان در عربستان آمد. گزارش پیشرفت حُسن روابط را داد و از موفقیت نمایشگاه و راه‌اندازی پرواز به ریاض گفت و از تمایل امیرعبدالله، [ولیعهد عربستان سعودی] به آمدن به منزل ما در جریان کنفرانس اسلامی، برای ناهار یا شام و خواستار تعیین وقت سفرم به مکه شد. دیشب و امروز، باران خوبی در تهران و بسیاری از نقاط دیگر کشور آمده؛ خدا کند که امسال خشکسالی نداشته باشیم.