خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

تاکید هاشمی برای عدالت در تقسیم امکانات آموزشی

  • یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۷۶
خیاطی که در حد معاون وزارت اطلاعات به هاشمی توصیه می کرد!!!

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۷۶ // ۱۹ صفر ۱۴۱۸ //۲۵ ژوئن ۱۹۹۷

 

مدیران و جمعی از فارغ‌التحصیلان سازمان استعدادهای درخشان آمدند. آقای [جواد] اژه‌ای، [رئیس ‌سازمان استعدادهای درخشان] گزارش داد و تندیسی و لوحی تقدیم نمودند. من هم درباره ضرورت توجه به استعدادهای درخشان و نیز مراعات عدالت در تقسیم امکانات آموزشی و پرورشی صحبت کردم.[1] اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد و در مورد شرکت یا عدم شرکت در کابینه آینده مشورت کرد.

آقای [مصطفی] پورمحمدی، [معاون امنیت خارجی وزارت اطلاعات] آمد. گزارشی از وضع ترکیه و توطئه آمریکا و... برای اخلال در امور آذربایجان داد و از احتمال تغییرات اساسی در [وزارت] اطلاعات اظهار نگرانی کرد. پدرش حسین آقا [پورمحمدی] آمد، برای اصلاح قباهایی که دوخته و با توصیه عفت، بلند و گشاد درآمده و تقاضا کرد که نگذارم مصطفی را از وزارت اطلاعات به‌جای دیگری منتقل کنند.

آقای [علی‌محمد] بشارتی، [وزیر کشور] آمد. درباره نتایج انتخابات و احتمالات کابینه صحبت کرد و از اشتباهات جناح راست گفت و اینکه بعضی‌هایشان از عدم‌حمایت من در انتخابات ناراحت‌اند. عصر در جلسه هیئت دولت، چند مصوبه داشتیم. سر شب، دکتر میلانی آمد و به خاطر تورم و چرکین‌شدن لوزه‌هایم، پنی‌سیلین تزریق کرد؛ این بار کسالت طولانی شده و امشب گلودرد دارم.

آقای [حسین] مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. راجع به احتمالات کابینه صحبت کرد و خبر داد که دکتر [حسن] روحانی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مجلس از قول رهبری نقل کرده که ایشان مایل است، در تصویب وزرای پیشنهادی آقای [سید محمد] خاتمی، مجلس هماهنگی نشان دهد و این باعث ناراحتی بخشی از جناح راست شده است.