خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

سرود سازندگی نوجوانان بندر خمیر و سپاس از سازندگی با گویش‌های محلی کردی و لُری و خوزستانی و عشایری و یزدی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۳ آبان ۱۳۷۶

شنبه ۳ آبان ۱۳۷۶ // ۲۲ جمادی‌الثانی ۱۴۱۸ // ۲۵ اکتبر ۱۹۹۷

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. آیین‌نامه [داخلی] را بر اساس نظرات رهبری اصلاح کردیم. بعد از جلسه، آقای [عبدالله] نوری، وزیر کشور آمد و از مطرح‌شدن محاکمه [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار [تهران] در نماز جمعه توسط آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه]، اظهار نگرانی‌کرد و گفت: با این وضع نمی‌شود کار کرد. آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] هم به دفتر آمد و در همین رابطه و نیز از جهت عدم حل مشکل سُفرای اروپایی‌ها و ناامنی اقتصادی با تبلیغات جاری، اظهار نگرانی کرد؛ کمی‌کلافه است.

عصر برای مراسمی که جوانان جنوب شرق تهران برای سپاس از خدمات سازندگی من بر پاکرده بودند، به تالار وحدت رفتیم. به خواست خودم، اسم مراسم را به نام حضرت زهرا (س) گذاشتند، ولی محتوا همان بود که تنظیم کرده بودند. سرود گروه کر که اکثرشان دختران بودند و سرود سازندگی نوجوانان بندر خمیر و سپاس از سازندگی با گویش‌های محلی کردی و لُری و خوزستانی و عشایری و یزدی اجرا شد. لوح اهدا کردند و من هم در اهمیت توجه جوانان به سازندگی و تبلور عدالت اجتماعی در توجه به جنوب تهران و جنوب کشور و مناطق محروم، صحبت کوتاهی کردم. فائزه هم در جلسه شرکت داشت. از او هم تعریف کردند و گفتند، راهنمای دختران جنوب شرق است.

آخر شب، آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، تلفنی نتیجه مذاکراتش با آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه] را گفت و اینکه اظهارات ایشان در نماز جمعه، مسبوق به سابقه نبوده و از اینکه رهبری، تعقیب شهردار تهران را منع کرده‌اند، بی‌اطلاع است و گفت که به رهبری گزارش داده بودند، آقای [عبدالله] نوری و دو نفر دیگر از وزرا، به دیدن آیت‌الله منتظری رفته‌اند، ولی فقط آقای نوری رفته و ازاین‌جهت از رهبری خواسته که گزارشگر دروغ‌گو تنبیه شود و بااینکه دو سه هفته گذشته است، دفتر رهبری اقدام نکرده و ازاین‌جهت گله‌مند است.