خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

نوه هاشمی درباره محبوبیت خاتمی چه گزارشی داده بود؟!

  • جمعه ۲ آبان ۱۳۷۶

جمعه ۲ آبان ۱۳۷۶ // ۲۱ جمادی‌الثانی ۱۴۱۸ // ۲۴ اکتبر ۱۹۹۷

 

در منزل بودم، با کار روی قرآن و مطالعه مذاکرات شورای امنیت ملی در ماه‌های آخر عمر رژیم سابق که در مقابل تظاهرات وسیع مردم، مستأصل شده بودند. ظهر بچه‌ها جمع بودند؛ جز محسن و بچه‌هایش که همراه عفت، برای مراسم وفات یکی از بستگان به رفسنجان رفته‌اند و فائزه که به مصر سفر کرده است.

در گزارش‌های امروز، اعلان صریح آمریکا، مبنی بر مخالفت با عبور لوله‌های گاز و نفت آسیای میانه از ایران و نیز همکاری ترکیه با ایران در این جهت و نیز اعلان صریح پارلمان اروپا، مبنی بر لزوم عدم همکاری اروپا با ایران و عدم مراجعت سُفرای اروپا و تأکید برعدم تغییر وضع ایران با انتخابات جدید و آمدن آقای خاتمی، مورد توجه است.

اعلان شد که مأموریت پایگاه فضایی میر تا پایان سال ۱۹۹۹ پایان می‌پذیرد و مستهدم می‌شود؛ سفینه‌ای که در سال ۱۹۸۶ میلادی در فضا، در ۴۰۰ کیلومتری بالای کُره زمین با حدود ۴۰ متر طول و ۲۷ متر عرض و ۳۵ متر ارتفاع مستقر شد.

 فاطی و سارا، عصر به سینما رفتند و با شام برگشتند. با هم شام خوردیم. سارا می‌گوید، همکلاسی‌هایش در [مدرسه] آیین روشن که در زمان انتخابات، با جدیت از آقای خاتمی حمایت می‌کردند، این روزها ناامید شده‌اند و انتقاد می‌کنند؛ به خاطر اینکه می‌بینند، وعده‌های انتخاباتی عملی نشده و دفاع بعضی از معلم‌ها هم کم اثر است.