خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

از گزارش ملی دانشگاه آزاد تا گزارش استانی کرمان

  • سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۷۶

 سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۷۶ // ۱۱ جمادی‌الثانی ۱۴۱۸// ۱۴ اکتبر ۱۹۹۷

 

از منزل به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، برای افتتاح ۵ طرح عمرانی دانشگاه رفتیم. از بخش‌های مختلف بازدیدکردم. گزارش رئیس واحد و دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] را شنیدیم. واحد تهران جنوب، ۵۰ هزار دانشجو دارد که ۱۵ هزار نفر آن در دانشکده فنی تحصیل می‌کنند. فاز سوم آن را امروز افتتاح کردم. من هم صحبت مفصلی درباره خدمات دانشگاه آزاد اسلامی کردم و کمکی که به حل مشکل تحصیلات عالیه کشور و جوانان و توسعه علم و فن و شغل در کشور دارد و مذمت مخالفان نمودم و به مدیران توصیه‌کردم که تحت تأثیر مخالف‌خوانی‌ها، روحیه خود را از دست ندهند. از میان انبوه دانشجویان عبورکردم و به احساسات‌شان پاسخ دادم.

به دفترم رفتم. گزارش‌ها را خواندم. اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد و خواست که جمعه به لالون برویم؛ پذیرفتم. از وضع مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها در دولت و ضعف دفتر رئیس‌جمهور اظهارنگرانی‌کرد. آقای [مسعود] محمودی، استاندار جدید کرمان آمد. گزارش وضع استان و رکود اقتصادی مضاعف،‌ به خاطر سرمازدگی پسته را و مشکل اسکان عشایر کهنوج و جیرفت و [قاچاق] مواد مخدر را گفت و گزارش طرح ۷ باغ ماهان ـ کرمان و ارگ جدید بم را داد.

عصر اعضای کمیسیون دیوان محاسبات مجلس آمدند. گزارش‌کار دادند و راهنمایی خواستند و درخواست نمودند که به مجلس بروم. از ضعف و بی‌برنامگی مجلس اظهار ناراحتی کردند.

آقای [عباس] ملکی آمد و باز هم از رفتار آقای [کمال] خرازی در وزارت امور خارجه و برکناری اکثر معاونان و مدیران گله‌کرد و نحوه کارش در دفتر رهبری را گفت و نظر من را برای تهیه سخنرانی رهبری در اجتماع سران کشورهای اسلامی خواست؛ نظراتی ارائه نمودم. از آقای [محمد] فاضل لنکرانی و علاقه‌اش به من تعریف‌کرد و خواست که در سفر قم، ایشان را ببینیم و برای همکاری با فائزه، در اداره روزنامه زن، اظهار آمادگی نمود.

آقای حسین مرعشی، [نماینده کرمان] آمد و گزارشی داد، در مخالفت بعضی مجلسیان با رفتن آقای کرباسچی، [شهردار تهران] به مجلس و انصراف هیأت‌رییسه از دعوت و خبر جلساتی که کارگزاران و گروه‌های چپ، برای نحوه مقابله با فشاری که روی آن‌ها از طریق فشار روی شهرداری تهران دارند و گفت جلسه او را رابط با من قرار داده است.

در گزارش‌های خارجی، توجه خاصی به خودروی انگلیسی می‌شودکه توانسته روی زمین با سرعت مافوق صوت حرکت‌کند.