خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

وقتی رئیس قوه قضائیه از حکم اعدام مجرمی خبر ندارد و به قول هاشمی رفسنجانی: مورد عجیبی است!!!

  • شنبه ۱۹ مهر ۱۳۷۶

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۷۶ // ۸ جمادی‌الثانی ۱۴۱۸// ۱۱ اکتبر ۱۹۹۷

 

 مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. سه مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان را بررسی‌کردیم؛ در یک مورد، نظر شورای نگهبان تأیید شد و در یک مورد، نظر مجلس و در یک مورد هم نظر مجلس با اصلاح.

با آقای [محمد] یزدی، در مورد محکومیت فیروزی صحبت کردم؛ ایشان هم در جریان نبود. تعجب‌کردند. بعد از ظهر اطلاع دادند که حکم را متوقف کرده و پرونده را برای رسیدگی خواسته‌اند؛ مورد عجیبی است.

عصر آقای [حسین] محلوجی آمد و برای تأسیس حزب مشورت کرد؛ تأییدکردم. از ضعف سازندگی و بروز بی‌اعتمادی و رکود به خاطر طرح ناجور استرداد ثروت‌های بادآورده اظهار نگرانی‌کرد. خواست که سفری به کاشان بروم و کار در مرکز تحقیقات استراتژیک را خواست.

آقای [علی] فلاحیان آمد. از سفر به عُمره و سوریه و لبنان گفت و از رکودی که براثر اظهارات رهبری و عملکرد دولت جدید، کشور را گرفته، اظهار نگرانی‌کرد و خواستار احاله مسئولیت معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع] به خود شد.

آقایان [بهروز نوری] خواجوی، [مدیرعامل شرکت بلندپایه] و قیامی آمدند. از نوشته‌های نادرست ماهنامه صبح در رابطه با وزارت نیرو و شرکت خودشان شکایت کردند و اعلام خطر از دست دادن نیروهای خوب انقلاب با این سیاست‌ها و بدنام کردن افراد خدوم را داشتند.

با آقای دکتر [حسن] روحانی، برای مرکز تحقیقات ملاقات داشتیم. در گزارش‌ها، طوفان هولناک جنوب مکزیک موردتوجه است‌که با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر، بیش از ۴۰۰ نفر کشته با خرابی‌های زیاد داشته است.