خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵ / کتاب «سردار سازندگی»

آیت الله نور مفیدی: هاشمی باعث افتخار و سربلندی روحانیت در تاریخ شده‌ است.

  • تهران
  • سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۷۵

سه‌شنبه 28 اسفند 1375 //8 ذیقعده 1417 // 18 مارس 1997

 

مقداری وقت، صرف تنظیم مطالب پیام سال تحویل کردم. ساعت نُه و نیم صبح، پیام را ضبط کردند. سپس بخشی از آن را از تلویزیون دیدم. کارکنان واحد سیار و ضبط پیام، با من عکس یادگاری گرفتند.

آقای [سیدکاظم] نورمفیدی، امام جمعه گرگان، از سوی روحانیت مازندران، از برنامه‌های دولت من تشکر کرد و گفت‌که باعث افتخار و سربلندی روحانیت در تاریخ شده‌ام و برای استان شدن گرگان، تقاضا کرد.

جلسه‌ای برای صنعت الکترونیک داشتیم. [آقای محمدرضا نعمت‌زاده]، وزیر صنایع و کارشناسان توضیح دادند و در مورد اهمیت این صنعت گفتند. قرار شد، با همکاری کشورهای خارجی، برنامه توسعه آن و به‌خصوص میکروالکترونیک را اجرا کنیم.

عصر آقای نوربخش، [رئیس‌کل بانک مرکزی] آمد. گزارشی از عملکرد ارزی سال جاری و برنامه سال آینده داد و از اعلان اعضا و برنامه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات شادمانی کرد. تا ساعت هشت شب، کارهای دفتر را تکمیل‌کردم و متن مصاحبه با مایک دالاس، خبرنگار آمریکایی را اصلاح نمودم.

برای حرکت به کیش، به فرودگاه [مهرآباد] رفتیم. اعضای خانواده و بستگان هم بودند. ساعت ده و نیم شب به کیش رسیدیم. هوای خوبی است: 20 درجه. آقای [محمدرضا] یزدان‌پناه، [مدیرعامل منطقه آزاد کیش]، گفت در چند روز آخر سال، حدود 90 میلی‌متر، باران داشته‌اند که قسمتی از خشکسالی جبران شد. کمی در ساحل قدم زدم و ساعت یازده شب خوابیدم.