خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

دری نجف‌آبادی، آمد. برای ادامه کار ریاست‌جمهوری من برای دوره آینده اصرار داشت که نپذیرفتم.

  • تهران
  • یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۷۵

یکشنبه 14 مرداد 1375 | 18 ربیع‌الاول 1417 4 آگوست 1996

 

[آقای سانتوس روشا]، سفیر جدید برزیل، برای تقدیم استوارنامه آمد. مطابق معمول، ایراد نطقی از او و احوال‌پرسی و تعارفات بود. آقای دکتر [موسی] زرگر، [رئیس بیمارستان سینا] آمد و برای توسعه بیمارستان سینا و تقویت فوریت‌های پزشکی، برای کم کردن ضررهای تصادف‌ها و حوادث استمداد کرد.

[آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد. دربارة اجرای طرح‌های پتروشیمی و شرکت در صنایع ارمنستان و گرجستان و فروش گاز به ترکیه صحبت شد. از پیش‌فروش نفت برای چند ماه آینده، علی‌رغم تحریم آمریکا، خبر داد.

آقای [قربانعلی] دری نجف‌آبادی، [رئیس کمیسیون برنامه و بودجه] آمد. برای ادامه کار ریاست‌جمهوری من برای دوره آینده اصرار داشت که نپذیرفتم. از مدیریت دیگران اظهارنگرانی کرد. آقای [سیدحسین] مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. گزارش سفر به مسکو و بازدید از آبراه‌ها و خرید هواپیما را داد.

آقای [محمد] فروزنده، [وزیر دفاع] و معاونان آمدند. در مورد ساخت تسلیحات و طرح ساخت هواپیما و مذاکرات با سوریه برای فروش سلاح و نیز کارخانه جدید فولاد آلیاژی توضیحات دادند. عصر آقایان [سیدمحمود] دعایی، [سرپرست مؤسسه اطلاعات] و [سیداحمد] سام، [مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بین‌الملل] آمدند و برای روزنامه اطلاعات بین‌الملل استمداد کردند.

[آقایان علی قنبری و ابراهیم کریمی]، نمایندگان چهارمحال و بختیاری، برای تعیین استاندار و کمک‌های من در جریان سفر به آنجا آمدند. آقای ولایتی، [وزیر امور خارجه] آمد. راجع به تهدیدهای جدید آمریکا صحبت شد. شب آیت‌الله خامنه‌ای میهمانم بودند. دربارة انتخابات [ریاست‌جمهوری] و تهدیدهای آمریکا و نیز وزارت اطلاعات صحبت شد. عفت و فاطی از سفر مراجعت کردند؛ حالشان خوب است.