خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران‌ها»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران‌ها»

شایعات ناروا در مورد فوت احمد آقا

  • تهران
  • پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۷۴

پنج‏شنبه ۱۰ فروردین  ۱۳۷۴/۲۸ شوال  ۱۴۱۵           ۳۰ مارس ۱۹۹۵

         

در خبرها تجاوز ترکیه به شمال عراق و مسائل افغانستان و فشار آمریکا به روسیه برای لغو قرارداد نیروگاه اتمی با ایران، موردتوجه است. آقای [عبدالنبی] نمازی، از عقیدتی سیاسی سپاه آمد. کارهای سازندگی کشور را تحسین کرد و پیشنهادهایی برای تبلیغات وسیع برای کارهای مهم دولت و اقدام برای گازرسانی و تربیت نیروی مناسب از روحانیت داشت.

آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد. از پیشنهاد [آقای هانس بلیکس]، رئیس آژانس بین‏المللی انرژی اتمی و یک استاد مهم آمریکایی به نام لیمنات- برای میانجی‏گری بین ایران و آمریکا خبر داد.  از امکان لغو قرارداد [احداث نیروگاه اتمی بوشهر] با روسیه از سوی ایران، اظهار نگرانی کرد. آقای [جواد] مقصودی، [رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران] آمد. گزارش نماز جمعه را داد و تأکید بر تبلیغات بیشتر و آن‌هم از تریبون نمازهای جمعه، با آگاه‌تر کردن ائمه جمعه داشت. از شایعات ناروا در مورد فوت احمد آقا ناراحت بود. آقای [سید رضا] زواره‌ای هم تلفنی خواستار مقابله با شایعاتی شد که ضدانقلاب، نظام را در این خصوص متهم می‌کند.

مسئولان سازمان بیمه مرکزی آمدند. از پیشرفت و سود بیمه گزارش دادند و برای توسعه بیشتر استمداد کردند. عصر به خانه آمدم. عفت و بچه‌ها به گنبدکاووس رفته‌اند. شب محسن پیش من آمد. درباره سیاست‌های کشور صحبت کردیم. مواضع تند و رادیکالی در سیاست داخلی و خارجی را مزاحم توسعه و پیشرفت کشور می‌داند.