خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

شکایت وزرا از از مجلسیان، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی‌کل کشور و وزارت اطلاعات!!

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۷۴

چهارشنبه 21 تیر 1374 // 13 صفر 1416// 12 جولای 1995

 

در گزارش‌ها سقوط شهر سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین مورد توجه است. پیشنهاد اعلان عزای عمومی داشتیم که مجموعاً به صلاح ندیدیم. [آقای مسعود ادریسی]، سفیر جدید ما در کوبا آمد. تأکید بر عدم سخت‌گیری در خصوص معامله نفت با شکر و اجرای طرح انتقال تکنولوژی واکسن هپاتیت داشت. کوبایی‌ها، نفت با مهلت شش‌ماهه، برای تحویل شکر می‌خواهند، ولی نمی‌توانند ضمانت بانک ثالث بدهند.

آقای صادق طباطبایی آمد. شکایت بخش خصوصی را گفت که ارزشان از شصت تومان به صدوهفتادوپنج تومان افزایش یافته است. با کارخانه کالیبران کار می‌کند. از کسالت شدید پدرش - آقای سلطانی- گفت و دو جلد کتاب از تألیفات و ترجمه خودش آورد.

آقای صادق خرازی، [سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل] آمد. گفت تصمیم گرفته از آمریکا بیاید؛ با [عمویش] آقای کمال خرازی، [نماینده دائم ایران در سازمان ملل]، اختلاف دارند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه آکسفورد لندن استمداد کرد و برای کار تبلیغات سیاست‌های دولت، اظهار آمادگی نمود.

[آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد. آخرین نتایج مذاکره با شرکت توتال فرانسه را داد؛ برای طرح نفتی که شرکت کونوکوی آمریکا رها کرده است. حدود شش درصد گران‌تر از آن‌ها است. گفتم تلاش کند به همان قیمت برساند، ولی اگر دید به هم می‌خورد، بپذیرد. قبلاً این شرکت 20 درصد بیشتر گفته بود. ضمناً شرکت شل هم اخیراً کنار رفته است.

عصر در جلسه هیئت دولت، درباره طرح ساماندهی ساخت و ساز خارج از محدوده تهران که بی‌حساب رشد کرده است، جلسه داشتیم. بحث ناتمام ماند. وزرا از بدرفتاری بعضی از مجلسیان، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی‌کل کشور و وزارت اطلاعات شکایت داشتند.

شب شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت؛ درباره جانشین آقای مهدوی‌کنی برای دبیرکلی بحث شد. چون ایشان برای معالجه در خارج است، قرار شد صبر کنیم که خودشان هم باشند. نزدیک ساعت دوازده تمام شد. شب در دفترم ماندم.