پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

طرح ادغام دو وزارتخانه دفاع و سپاه

  • تهران
  • پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۷۴

 

پنج‏شنبه 6 مهر 1374  //2 جمادی الاول 1416  //28 سپتامبر1995

 

وزیر و مدیران وزارت دفاع آمدند. آقای [محمد] فروزنده گزارش داد و من در خصوص آثار ادغام دو وزارت [دفاع و سپاه] و سرمایه‌های عظیم صنعتی و نیروهای انسانی و سهم قابل ‏توجه مصنوعات غیرنظامی در کنار تأمین نیازهای نظامی و پشتیبانی‌های مصرفی خانواده‌های نظامیان صحبت کردم[1].

[آقای عیسی‏ کلانتری]، وزیرکشاورزی آمد. گزارش تولیدگندم و برنج و نتایج خوب آوردن بذر چغندر پُرعیار از آمریکا و دامغان و چشم‌انداز خوب طرح آبیاری تحت‏ فشار و برنامه سفر به ویتنام -که رییس‏ کمیسیون مشترک است- صحبت شد. خبر توفیق دکتر اکبرزاده در تولید مهم‏ترین ماده اصلی سموم را داد. P2.S5 را ساخته و مشغول تولید انبوه است.

شورای ‏عالی حفاظت‏ محیط‏ زیست، جلسه با چند مصوبه داشت. با آقای [محمد] یزدی، [رییس قوه قضاییه]، در مورد بازداشت عابدزاده، [مدیرعامل شرکت هواپیمایی‏آسمان]، صحبت کردم که مشکل را حل کنند.

 

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است : «با توجه به موقعیت و شرایط مهم سیاسی و آرمانی جمهوری اسلامی ایران و کینه و خشم و طمع روزافزون دشمنان نسبت به‌این نظام مقدس، ما باید از بنیه دفاعی مناسب و قدرتمندی برایÃ Äصیانت از کیان اسلام برخوردار باشیم. به رغم تحمیل هشت سال جنگ نابرابر و توطئه‌های مختلف و همه جانبه، امروز جمهوری اسلامی ایران قادر است، عمده تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح خود را در داخل تأمین کند و دشمنان به‌خوبی به‌قدرت و توانمندی دفاعی ایران واقف‌اند. وزارت دفاع با بهره‌گیری از تجربه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس، نقش بسیار مؤثر و کارگشایی در تقویت بنیه دفاعی کشور به‌عهده دارد و نیروهای کارآمد و متخصص آن، سرمایه بزرگی برای تمام نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شوند. نقش وزارت دفاع در افزایش تولیدات صنعتی کشور و کالاهای مصرفی غیرنظامی، بسیار مهم است و انجام کارهای خدماتی تأمین کالاهای غیرنظامی، جزو بهترین خدمات منظم و مفید این وزارتخانه محسوب می‏شود.» رجوع‌کنید ←  کتاب «هاشمی‏ رفسنجانی، سخنرانی‏های سال 1374»، دفتر نشر معارف انقلاب،1396.