خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

اولین جلسه شورای عالی اداری در کشور

  • تهران
  • سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۷۴

سه‌شنبه 27 تیر 1374 // 19 صفر 1416// 18 جولای 1995

 

میهمانان تاجیکستانی آمدند. قبل از جلسه رسمی، راجع به برنامه دیروزشان پرسیدم؛ راضی‌اند. در جلسه رسمی، گروه‌ها گزارش‌کار و توافق‌ها را دادند. سپس با حضور ما توافق‌ها، شامل دوازده سند، امضا شد. بین دو برنامه مذاکره خصوصی در مورد مذاکره با آقای [سید عبدالله] نوری، رییس اتحاد نیروهای مخالف دولت تاجیکستان داشتیم که بناست امروز از افغانستان به ایران بیاید. قرار بود زودتر برسد. این‌ها سوءظن دارند که عملاً با تأخیر آمده که برنامه سفرشان را دچار تغییر کنند. گفتند که اگر مایل است، بیاید شیراز مذاکره کنند. با پیشنهاد ما پذیرفتند که امشب از شیراز به تهران برگردند و مذاکره فردا در تهران باشد. قرار بود بدرقه کنم و دیگر به تهران برنگردند که برنامه عوض شد.

آقای [سید حسین] موسویان، سفیرمان از آلمان آمد. از دکتر ولایتی، به خاطر کیفیت عمل در مورد مذاکره با اتحادیه اروپا در مورد سلمان رشدی گله داشت. آقای میرسلیم برای دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی و امور وزارت ارشاد آمد. در مورد روزنامه‌ها به ایشان تذکراتی دادم.

عصر شورای عالی اداری، اولین جلسه خود را بعد از تصویب برنامه دوم، با اعضای جدید داشت؛ سه مصوبه داشتیم. اختیارات وسیعی برای اصلاح نظام اداری دارد. جلسه عزاداری برای اربعین با حضور جمعی از پرسنل لشکر سیدالشهدا (ع) داشتیم. صحبت کوتاهی هم برای آن‌ها نمودم.