خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

متنی فارسی که حداد جالب نخواند!!

  • تهران
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۷۴

شنبه 24 تیر 1374 // 16 صفر 1416// 15 جولای 1995

 

خبرهای سقوط سربرنیستا و آوارگی ده‌ها هزار نفر از مردم مسلمان و کسالت قلبی یلتسین موردتوجه است. آقای آقازاده، [وزیر نفت] آمد. از تکمیل قرارداد با شرکت فرانسوی توتال، به جای کونوکو و خوب‌عمل‌کردن آن‌ها در نحوه اعلان خبر و ناراحتی و شکست آمریکا و اعتراض آن‌ها به فرانسه، اظهار رضایت کرد. خواستار کمک من برای آزادی کامل انتخابات مجلس شد. آمار فروش خوب نفت در سال جاری و تلاش یک شرکت نفتی آمریکایی، برای خرید نفت از ایران به طور مخفی را داد.

شخصی به نام آقای بیگلری از قم آمد. ادعای ساخت یک نوع پماد دارد که می‌تواند فوراً سوختگی را معالجه کند، به نحوی که اثری از آن نباشد. از عدم همکاری وزارت بهداشت شکایت داشت و نیز ادعای کشف داروی سرطان با ذکر فرمول را نمود.

با اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی ملاقات داشتم؛ با گزارش دکتر [حسن] حبیبی و [غلامعلی] حداد [عادل] و خواندن متنی فارسی از کتابی قدیمی، توسط آقای حداد که جالب هم نبود و وعده مساعد من برای تقویت کار و تشویق آنان. عصر دکتر حبیبی آمد و گزارش سفر به بلغارستان و روسیه سفید را داد.

شورای عالی امنیت ملی جلسه داشت. در مورد نحوة برخورد با پ‌ک‌ک و ترکیه و غیرعلنی کردن دادگاه سقوط هواپیمای مسافربری و نحوة برخورد با کنوانسیون سلاح شیمیایی، بحث و تصمیم‌گیری شد.