خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

هاشمی سنگ صبور گلایه های شخصیت ها ، حتی از دفتر رهبری

  • تهران
  • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۷۴

پنج‌شنبه 22 تیر 1374 // 14 صفر 1416// 13 جولای 1995

 

[آقای عباس آخوندی]، وزیر مسکن و شهرسازی آمد. از سخت‌گیری‌های سازمان بازرسی کل کشور و حراست وزارتخانه از سوی وزارت اطلاعات شکایت داشت. آقای [عبدالله] کوپایی، استاندار چهارمحال و بختیاری، همراه مهندس [محمدهاشم] رهبری آمدند و برای طرح‌های عمرانی استان و ارز برای دو واحد پتروشیمی استمداد کردند.

آقای [محمدعلی] زم، مسئول حوزه هنری [سازمان تبلیغات اسلامی] آمد. از فشارهای ایذایی از سوی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و دفتر رهبری، برای راه انداختن پنجاه سینمای جدیدالتأسیس، شکایت داشت و استمداد کرد.

حاج‌آقا مهدی حایری و پسرش آمدند. گزارش خدمات فرهنگی و خیریه‌ای خودش را داد و برای تأسیس دانشکده دارالقرآن استمداد کرد. آقای [محسن مجتهد] شبستری، امام‌جمعه تبریز، برای تشکر از سفرم آمد و مقداری در مورد [آقای علی عبدالعلی‌زاده]، استاندار گفت؛ با استناد به روحیه پان‌تُرکیسم او که دلیلی نداشت.

آقای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آمد و گزارش اقدامات و برنامه‌ها و سیاست‌های حزب‌الله را داد و نظرخواهی کرد. عصر به خانه آمدم. تلفنی با محسن و فاطی صحبت کردم. گفتند فردا از اصفهان می‌آیند. از شدت گرما و مصرف زیاد آب، امروز و شب، آب قطع بود.