خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

  • یکشنبه ۴ تیر ۱۳۷۴

یکشنبه 4  تیر  1374     |26  محرم 1416                                25 ژوئن 1995

 

عبدالحلیم خدام، [معاون رییس‏جمهور سوریه] و فاروق الشرع، [وزیر امورخارجه سوریه] و همراهان آمدند. سئوالاتی از مذاکرات با اسراییل کردم. نتیجه این شد که پیشرفتی نداشته‏اند و اسراییل هنوز صریحاً نپذیرفته که جولان را تخلیه کند و توافق فقط در این حد است که امنیت دو طرف آسیب نبیند  که در مصادیق مفهوم این اصل هم اختلاف‏نظر دارند. پذیرفت که سوریه برای نجات از فشارها به مذاکره ادامه می‌دهد و آمریکا هم برای انتخابات آینده اصل مذاکره را لازم دارد و از عرفات و ملک‏حسین انتقاد داشت که تک‏روی کرده‌اند و جبهه اعراب را  متزلزل کرده‌اند. در مورد عراق هم چیزی نداشت.

ستاد تنظیم بازار، جلسه با چند مصوبه داشت. عصر در جلسه هیأت دولت، آیین‏نامه تبصره 3 را تصویب کردیم و پذیرفتیم برای تبدیل اراضی دیم به آبی، اقدامات فوق‌العاده‌ای بکنیم. من هم قول همکاری مستقیم دادم.

شب میهمان رهبری بودم. دربارة سفرم به آذربایجان صحبت کردیم. ایشان از نتایج سفر خیلی‏خوشحال بودند. دربارة عوارض بر فروش‏کالا  و خدمات و تولیدات که مجلس تصویب کرده، مذاکره ناتمام کردیم. در مورد بالابردن حقوق مدیران سئوال داشتند. مسأله پیام آقای سلطان قابوس را گفتم . از دیشب تاکنون تب دارم و با مُسکّن تحمل می‌کنم.