خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۶۷

 

پنجشنبه 25 فروردین  |   26 شعبان 1408                    14 آوریل 1988

ساعت شش صبح به مجلس رفتم . قبل از دستور در جلسه علنی درباره عملیات بیت‌المقدس 5 صحبت کردم[1]. تا ساعت یازده جلسه طول کشید. اداره مجلس به خاطر بی‌تفاوت شدن بعضی از نمایندگان که رأی نیاورده‌اند،  مشکل شده ولی چون بحث کم است، پیشرفت خوب است.

آقای دکتر روحانی و [علی] آقا محمدی آمدند و توضیحاتی درباره عملیات بیت‌المقدس 5  و علت عقب نشینی ارتش دادند؛ عذر درستی ندارند. ضعف مدیریت عملیات است . قرار شد بعد از این طرح‌های عملیاتی آنها را و مخصوصاً مانورها را در قرارگاه بررسی کنیم و تهدید کردم که اگر در عملیات آینده نتوانستند درست عمل کنند، باید کاملاً پدافندی شوند. سلمانی برای اصلاح آمد.

امروز هم به تهران، قم و اصفهان موشک خورد. عصر هیأت [هفت نفره]  واگذاری زمین آمدند. گزارش کار دادند و برای رفع مشکلات و موانع استمداد کردند. فرماندهان سپاه سیستان و بلوچستان آمدند و از بی حسابی‌های کمیته انقلاب شکایت داشتند.

شب به خانه آمدم.  نیروی دریایی سپاه و ارتش اطلاع دادند که یک ناو جنگی آمریکا در شرق بحرین به مین برخورده و از کار افتاده است. در اخبار خود آمریکا گفتند که ده مجروح داشته،  ولی به گونه‌ای خبر را نقل کردند که به ایران منتسب نشود[2].