خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۶۷

 

شنبه 15 بهمن   |   27 جمادی الثانی 1409                     4 فوریه 1989

محسن آمد. از ضعف مدیریت و عدم توجه به اولویت موشک شهاب 2 انتقاد داشت. ساعت نه و نیم صبح به دانشکده علوم نظامی نزاجا [= نیروی زمینی ارتش] رفتیم. مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان افسری و اعطاء جوایز و سخنرانی و رژه بود. سپس از خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس بازدید کردیم.

عصر مسئولان اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران آمدند. گزارش کار دادند و مشورت کردند. آنها  برای پیشرفت کار احداث شهرک کارگری بین کرج و تهران استمداد کردند. آقای دکتر مرندی آمد. از قلّت بودجه بهداشت و درمان و مشکلات بیمارستان‌ها نالید. به ایشان گفتم با این مشکلات بودجه و موانع کار، چرا با توسعه دانشگاه آزاد اسلامی که بخشی از بار کار شما را به عهده دارد، مخالفت می‌کنید؟

آقایان[علی] آقامحمدی و [مسعود] نیلی از برنامه و بودجه آمدند و توضیحاتی درباره اوضاع اقتصادی کشور و برنامه پنجساله [اول] دادند. روی آزاد کردن ورود کالاهای مواد اولیه کارخانه‌ها با نرخ آزاد و ارز آزاد و تغییر نرخ برای ریال و دلار تکیه داشتند. تا ساعت هفت و نیم در دفترم کار کردم.

به جلسه سران قوا رفتم. بحث درباره هماهنگی مأموران ما در لبنان بود. قرار شد حاکمیت با سفیر باشد و سپاه و ارشاد و اطلاعات و ... خود را با سیاست سفارت هماهنگ و سفارت را تقویت کنند. برای رفع اختلاف دانشگاه آزاد اسلامی، قرار شد 13 دانشکده پزشکی این دانشگاه به 8 دانشکده تبدیل شوند و پذیرش دانشجو محدود به 700 نفر در سال بشود. دیر وقت به خانه رسیدم.