خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۶۷

 

پنجشنبه 14 مهر 1367   |   24 صفر 1409                       6 اکتبر 1988

ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم. در گزارش‌ها خبر از پیشرفت مختصری در مذاکرات صلح در نیویورک بود. تا ساعت ده و نیم در جلسه علنی ماندم. با نمایندگان ایلام و باختران قرار سفر به دو استان گذاشته شد. در تنفس با مسئولان تدارکات سپاه، ملاقات و صحبت کردم. هیأت رئیسه جلسه کوتاهی داشت که درباره منازل سازمانی نمایندگان صحبت شد.

ظهر عده زیادی از خانواده‌های شهدای مناطق مرزی غرب کشور که مهاجر جنگ هم هستند، از گیلان‌غرب و سومار و نفت‌شهر و قصرشیرین و روستاها آمدند؛ دیر رسیده بودند و خسته و کوفته بودند. صحبت کوتاهی برایشان کردم.

اعضای هیأت بین‌المجالس آمدند. گزارش سفر به بلغارستان را دادند؛ راضی‌اند. وضع ایران بعد از پذیرش قطعنامه 598 در مراکز جهانی بهتر است. عصر ورزشکاران معلول و جانباز برای شرکت در مسابقات المپیک عازم سئول بودند. 35 ورزشکار می‌روند. برای آنها صحبت کردم و تشویق نمودم. از شصت کشور شرکت می‌کنند.

آقای عرب سفیر جدید ایران در عمان برای مشورت و خداحافظی آمد. با پاسداران درباره تقسیم وظایف و تهیه مسکن صحبت کردم. آقای سعیدالذاکرین برای مذاکره درباره تشریفات و مهمان نوازی رئیس مجلس سیرالئون آمد که به دعوت من به ایران می‌آید. تا ساعت هشت در دفترم کار کردم و به منزل آمدم.