خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • یکشنبه ۶ آذر ۱۳۶۷

یکشنبه 6 آذر 1367   |   16 ربیع‌الثانی 1409            27 نوامبر 1988

 

ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم . تا هشت کارهای دفتر انجام شد. در جلسه علنی قبل از دستور مرگ دکتر [کاظم] سامی را تسلیت گفتم. در مطبش توسط شخص ناشناسی با چاقو ترور شده و پس از انتقال به بیمارستان و کارگر واقع نشدن معالجات فوت کرده است. رسانه‌های خارجی با شیطنت به گونه‌ای صحبت می‌کنند که نظام را متهم به قتل او کنند. آیت‌الله منتظری هم پیام مفصلی به پدرش داده‌اند. تا ساعت ده و نیم در جلسه علنی بودم.

در تنفس برای جمعی از بسیجی‌های کارخانجات صحبت کردم. ظهر آقای [مجید] قاسمی رئیس بانک مرکزی آمد. خبر از گران شدن ارزهای خارجی به خاطر آزاد کردن ورود کالا با ارز آزاد توسط بخش خصوصی داد. گفتم بانک برای پائین آوردن قیمت، مبلغی ارز به بازار وارد کنند؛ مخالف آزادی ورود کالا هستند.

آقای عبدالله نوری آمد. درباره اصلاح سیستم مدیریت کشور به منظور انسجام بیشتر دستگاه اجرایی پیشنهادهایی داشت. عصر آقای [احمد] سالک آمد. گزارش کار مرکز هدایت نهضت‌های اسلامی را داد و برای بودجه و انسجام ارگان‌های مربوط استمداد کرد.

آقایان امام جمعه کرمان و بم و آقای فلاح [دادستان انقلاب کرمان] و... از کرمان آمدند و از توسعه قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌های ناشی از اقدامات قاچاقچیان مسلح در اطراف بم و کرمان و ضعف کارهای فرهنگی گفتند و برای تقویت امور فرهنگی و امنیتی و قضایی استمداد نمودند. تا  ساعت هشت و نیم کار کردم و به منزل آمدم.