خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۶۷

 

چهارشنبه 2 شهریور   |    11 محرم 1409                  24 آگوست 1988

در خبرها تأیید کارشناسان اعزامی سازمان ملل در خصوص استفاده عراق از سلاح شیمیایی در بمباران دو سه هفته پیش اشنویه برجسته شده و یک نوع موضع‌گیری مثبت غربی‌ها نسبت به ایران تلقی می‌شود.

ساعت نه ونیم به مجلس رسیدم. کارهای اداری را انجام دادم. آقای [ابولفضل] توکلی بینا [مسئول بخش ساختمانی بنیاد مستضعفان] آمد. درباره کارهای ساختمانی سپاه و همچنین شرکت دژساز نو صحبت شد. آقای [محمود] محمدی عراقی [جانشین نماینده امام در سپاه] آمد. او  از فرمانده سپاه در عزل و نصب‌ها و تغییرات شکایت داشت.

عصر آقای صیاد شیرازی آمد. طرحی برای ادغام ارتش و سپاه داشت؛ به نفع ارتش و راندن سپاه به کارهای انتظامی. آقای [غلامرضا] حیدری کارپرداز مجلس آمد. درباره لزوم تقویت امر تحقیق و پژوهش تأکید داشت. آقای محسن رضائی آمد. گزارش وضع جبهه و طرح‌های سپاه برای تشکیلات آینده سپاه را گفت، مبنی بر تشکیل ده سپاه منطقه‌ای و تحت امر گرفتن نیروی زمینی ارتش و واگذاری نیروهای دریایی و هوایی سپاه به ارتش و حذف مأموریت‌های غیر نظامی سپاه.

تا ساعت هشت ونیم در دفترم کار کردم. دکتر ولایتی و هیأت همراه قبل از حرکت به سوی ژنو، تلفنی درباره مسائل مشورت کردند. به منزل آمدم.