خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۶۷

سه‌شنبه 24 آبان 1367   |   4 ربیع‌الثانی 1409              15 نوامبر 1988

ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم . تا ساعت ده و نیم  در جلسه علنی بودم. آقای دکتر روحانی برای گزارش مذاکرات ژنو آمد. [آقای دانیل آراپ مویی] رئیس جمهور کنیا برای ملاقات آمد[1]. در حیاط مجلس به استقبالش رفتم. بازدید کوتاهی از مجلس کرد و سپس به مذاکره نشستیم.

 

 

 

 

 

 

 

جلسه خصوصی خواست و درباره «تری ویت»[2] استمداد کرد.گفتم فالانژها گروگان‌های ما را آزاد کنند تا ما شفاعت کنیم.

 

ظهر دکتر ولایتی آمد. گزارش ژنو را داد. معتقد است عراقی‌ها در صلح جدی هستند، ولی از بندهای 4 و 6 قطعنامه خائفند. آقای [سید جمال] ساداتیان آمد. او درباره روابط با چین و تایوان و کره جنوبی گفت.

عصر آقای [محمد علی] صدوقی درباره ادامه نمایندگی با فرض امامت جمعه یزد مشورت کرد؛ گفتم فعلاً بماند. آقای [محمد سعیدی‌کیا] وزیر راه و [ترابری] و [محمد رضا] مجیدی [مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی] آمدند. گزارش وضع هواپیمایی را دادند و از کمبود هواپیما و مسافر زیاد گفتند. آقای موسوی [برادر کاردار ربوده شده ایرانی در بیروت] آمد. گزارش وضع لبنان را داد و مشورت کرد.

آقای بهزاد نبوی آمد. درباره مسائل کشور و لزوم تمرکز قدرت و داشتن رئیس مقتدر یا شورای انقلاب مانند نظر داشت و مشکل دولت را در تردید و عدم قاطعیت در کارها می‌داند. شب به مجمع تشخیص مصلحت رفتم. دوباره تعزیرات حکومتی در دستور بود. شب به خانه آمدم.