خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۶۷

 

یکشنبه 19 تیر    |   25 ذیقعده 1408                         10 جولای 1988

 

ساعت شش و نیم صبح به مجلس رفتم. تا ساعت هشت کار کردم. قبل از شروع جلسه رسمی به نمایندگان توصیه کردم با طرح دو فوریتی عدم اجرای ماده 45 آئین نامه، که دولت را موظف کرده در ابتدای هر دوره جدید مجلس، رأی اعتماد بگیرد، موافقت کنند. به خاطر وضع جاری جبهه و پشت جبهه و مشکلات کشور، اکثریت قوی نمایندگان موافقت کردند و دو فوریت طرح تصویب شد. به دفترم آمدم.

آقای [مهدی] کروبی [نایب رئیس مجلس] آمد. درباره برنامه‌های زمان حج صحبت کرد. گفتم با کارهای تند موافق نیستیم. آقای [مرتضی] کتیرائی برای امور اداری مجلس مراجعه کرد. گفتم برای پذیرائی از [اعضای مجلس] خبرگان که هفته آینده جلسه دارند، آماده شود. ظهر جمعی از نمایندگان آمدند. طرح‌هایی برای همکاری نمایندگان در امور جنگ ارائه دادند.

عصر سرهنگ جلالی [وزیر دفاع] آمد و درباره دادن بخشی از خانه‌های سازمانی ارتش به زنان فاسدی که از محله جمشید جمع آوری شده‌اند، مشورت کرد. گفتم ارتشی‌ها را ناراحت می‌کند.

تیمسار [علی] شهبازی [رئیس ستاد کل ارتش] آمد. درباره ستاد کل مطالبی داشت؛
ابهاماتی دارد و ناراحتی‌هایی. از دخالت دولت در امور ارتش راضی نیستند و مخصوصاً از انحلال ستاد. پیشنهاد تشکیل فرماندهی کل برای ارتش دارد که معاون رئیس ستاد باشد.

[آقای سید لطف‌الله] اتابکی دادستان ارتش آمد. راجع به کیفیت اتهامات فساد در خریدهای تسلیحاتی پرسید که گفتم با شدت تعقیب کنند. دکتر روحانی آمد. درباره مسائل جنگ و سفر و ستاد و حوزه رسیدگی فرماندهی مذاکره کردیم. شب به خانه آمدم.