خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۲ / کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۲ / کتاب «آرامش و چالش»

  • دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۶۲

دوشنبه 1 فروردین 1362    // ۶ جمادی الاخر 1402   // ۲۱ مارس ۱۹۸۳

    صبح زود به انجام کارهایم پرداختم و تا رسیدن لحظه تحویل سال نو مطالعه کردم. مقداری هم با یاسر بازی کردم. لحظه تحویل سال نو با عفت و یاسر صبحانه خوردیم. مهدی و فاطی هم در منزل مرحوم لاهوتی بودند. به پیام‌های امام [خمینی] و [آیت‌الله] آقای خامنه‌ای و آقای [موسوی] اردبیلی گوش دادم. پاسدارها به دیدنم آمدند. با دفتر امام برای پذیرفتن نمایندگان و کارکنان مجلس در جلسه دیدار با امام صحبت کردم.

    برای زیارت امام به دفتر امام رفتم. سپس به حسینیه جماران رفتم؛ تقریباً همه سران نهادها و ارگان‌ها حضور داشتند. رئیس‌جمهور [فرارسیدن عید نوروز را] به امام تبریک گفتند و امام نیز سخنرانی مبسوطی در مذمت قشر مستکبر و کاخ‌نشین و تعریف از کوخ‌نشینان کردند. با توجه به اختلافات جاری در رابطه با دو نظریه اقتصادی موجود در جامعه، این سخنان امام به نفع مواضع ما و مجلس است. به خانه آمدم و به بچه‌ها عیدی دادم. با آقای [موسوی] اردبیلی قرار گذاشتیم برای استراحت، دو سه روزی مسافرت کنیم.

    عصر گروهی از بستگان آمدند. آقا سید هادی [هاشمی] داماد آقای منتظری آمد؛ از مواضع مدرسین [حوزه علمیه] قم انتقاد نمود و پیشنهادی داشت؛ از سخنرانی امروز امام خیلی راضی بود. راجع به آیت‌الله ‌منتظری و ضرورت انتشار رساله [عملّیه] ایشان صحبت شد.