خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1362/ کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1362/ کتاب «آرامش و چالش»

  • یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۶۲

 یکشنبه 30 مرداد 1362

    قبل از جلسه علنی، مقداری در دفترم کار کردم. در جلسه علنی، طرح اساسنامه صداوسیما در دستور بود. با اینکه نظر امام را درخصوص مخالفت بعضی از مواد آن - که به شورای سرپرستی، اختیارات زیادی داده بود - نقل کردم؛ ولی قسمت مورد مخالفت من و امام تصویب شد. اکثریت مجلس از وضع جاری صداوسیما، راضی نیست و خیلی‏ها از اینکه، نظر امام تامین نشده، اظهار ناراحتی می‏کردند.

    ظهر در دفترم، چند ملاقات داشتم و با جمعی از کسانی که آقای ناطق [نوری] را استیضاح کرده‏اند، برای انصرافشان مذاکره کردم. قبول نکردند. در سمینار دانشجویان اسلامی سراسر دنیا - که به مجلس آمده بودند، - ملاقات و برای آنها صحبت کردم؛ به عربی ترجمه می‏شد.

    عصر شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی جلسه داشت. آقای خامنه‏ای در مشهد هستند. وزیر پیشنهادی جدید مهندس موسوی برای [وزارت] کشاورزی، تصویب شد: دکتر عیسی کلانتری. راجع به وضع مجلس و استیضاح آقای ناطق نوری[وزیر کشور] هم بحث شد. شب در مجلس ماندم. کار زیادی نداشتم. اخبار را گرفتم و گزارشها را خواندم. به توصیه مقامات امنیتی و پرهیز از آمد و رفت زیاد در خیابانها، بعضی از شبها در مجلس می‏مانم؛ فاصله مجلس و منزل زیاد است و بیش از یک ساعت هم صرف‏جویی در وقت می‏شود، که خود حائز اهمیت است.