خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۰ / کتاب« عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۰ / کتاب« عبور از بحران»

  • شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۶۰

 ساعت هشت به مجلس رفتم. گزارش‌ها را مطالعه کردم. چند نفر از سفرای بازنشسته سابق‌آمدند و از لایحه بازسازی که سفرای سابق  را محکوم به انفصال کرده، شکایت داشتند. قرارشد به کمیسیون، تذکر دهم  و شکایتی تقدیم داشتند.

 آقای [اسداله] بیات از نیاز زنجان به امام جمعه و روحانی متشخص ومبارز صحبت کرد. ازاقدامات منفی دو نماینده زنجان، وضع خانواده موسوی، انقلابی و درخط بودن ارگانهای‌دولتی ونهادهای انقلابی و سخنرانی کج مهندس [مهدی] بازرگان در روز دوازده فروردین [سخن] گفت.

 آقای خواجوی پیشنهاد قانون سلب صلاحیت نمایندگان مجلس را آورد. به کمیسیون آئین‌نامه فرستادم.

 بعدازظهر دو نفر از طلاب تبریز آمدند؛ راجع به محتوای درسهای طلبگی مشورت داشتند. سپس بهادران، فرماندار زرین شهر و مهندس حافظیان آمدند. از حُسن جریان کارخانجات‌منطقه لنجان، ذوب آهن، سیمان، از کار شکنی‌های گروهکها و از نیاز به کمک کُردهای [هوادار] محمود عثمان عراقی، سخن گفتند.

 مسئولان روزنامه آزادگان - که تعطیل شده - آمدند؛ برای رفع مشکل، کمک می‌خواستند. قرار شد با آقای کریمی رئیس بنیاد مستضعفان، درباره اعطای امکان چاپ در چاپخانه متعلق‌به بنیاد، مذاکره کنم.

 گزارش‌هایی از وضع اردوگاه آوارگان جنگ در بوشهر و همدان خواندم و جواب تبریکهای‌عیدنوروز تهیه شد. خبر حمله هواپیماهای ما به عمق خاک عراق  و انهدام چهار پایگاه هوایی‌با سروصدا پخش  شد. امید است که مؤثر باشد.