خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

رنجش مهدوی کنی از دفاع ضعیف باهنر از ایشان در مجلس

  • یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۶۰

 بیشتر مخالفت‌ها روی وزیر کشور، آقای مهدوی [کنی] و وزیر بهداری، آقای دکتر منافی دور می‌زد. مخالفت‌ها به خاطر کمبود امنیت و کمبود امکانات پزشکی است. دفاع هم خیلی قوی نبود، گرچه مخالفت‌ها هم سطحی و شعارگونه بود. آقای مهدوی [کنی] رنجیدند، مخصوصاً از دفاع ضعیف آقای باهنر و حق هم با ایشان است. ایشان مایل نبود در کابینه باشد، به خاطر مشکل انتخاب وزیر کشور، ایشان را با اصرار نگه داشتند. کاندیداهای دیگر، آقایان بهزاد نبوی و [علی‌اکبر] ناطق نوری و [رضا] زواره‌ای بودند که هریک به دلایلی مخالفانی داشتند.  

بعدازظهر در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری در نخست‌وزیری، شرکت کردیم، آقای خامنه‌ای هم برای اولین بار بعد از سوءقصد شرکت کردند. احمد آقا هم اواخر جلسه ‌رسیدند. درباره دبیر کل و مسائل جاری کشور و رابطه با لیبی و اعزام هیئتی به لیبی و ناوچه ‌ربوده‌شده، بحث کردیم. احمد آقا، مطلبی درباره یکی از اطرافیان بنی‌صدر که حاضر به  همکاری شده، داشت که با آقای [محسن] رضایی در میان گذاشت. آقای رضایی و آقای [محسن] رفیق‌دوست  هم برای تحویل گرفتن امکانات اداره سوم از مرکز اسناد اسلامی آمده بودند که با آقای باهنر مذاکره شد، قرار شد تحویل گردد. شب را در مجلس، در دفتر کارم ماندم و مقداری از کارهای عقب‌مانده را انجام دادم.

 امروز، عده زیادی از خرابکاران بازداشت و جمعی مجازات شده‌اند و چندین عمل خرابکاری هم [انجام] شده است. روحانی سنی سنندجی هم با پسرش شهید شده‌اند.