خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب «عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب «عبور از بحران»

  • یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۶۰
جلسه مجلس شورای اسلامی/ دیدار با مراجعه کنندگان از رفسنجان و تهران/ جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری / بحث درباره انقلاب فرهنگی  و سرنوشت دانشگاه‌ها/ مصاحبه حاج احمدآقا/ جلسه مشترک نمایندگان  و مسئولان اجرایی حزب جمهوری اسلامی

 از صبح اول وقت، سرکار بودم. ساعت ۷ صبح جلسه هیئت‌رئیسه و ساعت هفت ونیم  جلسه علنی داشتیم. بعد از جلسه مراجعان آمدند.

 یکی [از مراجعان] از قضاوت آقای شیخ  محمد هاشمیان در رفسنجان شکایتی داشت. ازکارگران پالایشگاه تهران هم فردی آمد و از خطر توطئه گران در آنجا تذکراتی داد.

 بعدازظهر، دکتر هادی آمد و خواستار جزوه محرمانه خبرگزاری پارس بود. عصر در جلسه شورای [مرکزی] حزب جمهوری اسلامی شرکت کردم. آقای بهشتی شرحی از ملاقاتشان با امام دادند و آقای خامنه‌ای هم در مجلس از ملاقات خودشان تعریف کردند. از مجموع گزارش‌ها [چنین] به دست می‌آید که امام به خطر لیبرال‌ها و خط آن‌ها در ارتش توجه کرده‌اند و به  فکر چاره افتاده‌اند.

 درباره انقلاب فرهنگی  و سرنوشت دانشگاه‌ها، بحث مفصلی کردیم. اطلاع یافتم که حاج احمد آقا خمینی، مصاحبه مطبوعاتی انجام داده و برخلاف مصاحبه‌های گذشته، ایشان با خط امام نسبتاً هماهنگی نشان داده و موضع‌گیری حسین آقا اخوی زاده‌اش را محکوم کرده و توضیحی از معنای خط سوم [داده است.]

 شب در جلسه مشترک نمایندگان  و مسئولان اجرایی حزب جمهوری اسلامی، شرکت کردم. وزیر بازرگانی - آقای کاظم پور اردبیلی - حرف‌های خوبی زد. مسئله دولتی کردن بازرگانی خارجی مطرح بود. شب در خانه، یکی از کارکنان سایت به شهر آمد و گزارشی داد.

منبع: کتاب عبور از بحران