خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

شب را در مجلس خوابیدم. 

  • تهران
  • یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۶۰

در مجلس، اعتبارنامه نمایندگان تبریز مطرح بود که از آقای [میرحسن] موسوی تصویب شد و از آقای [رحمان] دادمان رد گردید.

 آقای محمد یزدی، به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس به‌جای آقای عسکر اولادی انتخاب شدند. آقای عسکر اولادی وزیر بازرگانی شده است و آقای رحمانی به‌جای آقای [عبدالمجید] معادیخواه، در کمیسیون آئین‌نامه. اعتبارنامه آقای فهیمی نماینده کهنوج مطرح شد، معلوم شد در زندان است، از دستور خارج گردید و اعتبارنامه آقای [مرتضی] فهیم کرمانی که آقای حجتی کرمانی اعتراض داشت. دلیل اعتراضش عملکرد آقای فهیم در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان است.

 ظهر، با گروهی از نمایندگان انجمن‌های اسلامی و دانش آموزان در مجلس ملاقات داشتم و با آن‌ها صحبت کردم.

 بعدازظهر، در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شرکت کردم؛ درباره معاونان وزارت کشور و سفر هیئت حزبی به لیبی و... بحث بود.

 اول شب، با آقای باهنر نخست‌وزیر، جلسه مشورتی داشتیم و درباره سخنگوی دولت مشورت کردیم. قرار شد همان آقای بهزاد نبوی باشد، با حدود و قیودی؛ و درباره استاندارها و معاونان وزرا و وزیر راه نیز مذاکره و تصمیم داشتیم.

 سپس جلسه مشترکی با آقایان رجائی، باهنر و مهدوی کنی، در همین خصوص داشتیم. آقایان محسن رضایی و رضا سیف [اللهی] آمدند و عجله داشتند، برای تحویل گرفتن مرکز اسناد اسلامی و بیرون کردن مدیر فعلی. آقای باهنر جواب مساعدی نداد و ناراحت شدند.

 شام را در منزل آقای باهنر، در ساختمان نخست‌وزیری خوردیم و از چند اتاق که برای سکونت من، در نظر گرفته بودند، دیدن کردم، خوب است. به خاطر ملاحظات امنیتی و کم کردن رفت‌وآمد، در خیابان‌ها این را اختصاص داده‌اند. شب را در مجلس خوابیدم.