خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

دفاع ناطق نوری از خود پیش هاشمی

  • تهران
  • سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۶۰

بحث جلسه علنی مجلس، لایحه بازسازی بود. فقط دو ماده تصویب شد. بعد از جلسه، جمعی از افراد بخش فرهنگی جهاد آمدند و برای آن‌ها صحبت کردم. هنگام ناهار آقای احمد ناطق نوری آمد. من به اظهاراتشان در مورد همکاری با مخالفان وزیر بهداری اعتراض داشتم، از خود دفاع کرد. قرار شد به‌وسیله اتحاد میان انجمن‌های اسلامی بهداری و وزیر که با هم اختلاف دارند، درست شود.

فائزه راجع به برادر آقای لاهوتی رئیس اوقاف رشت گفت که ‌می‌خواهند او را بردارند. رئیس‌کل اوقاف می‌گوید، ایشان همکاری نمی‌کند.

ساعت سه ونیم بعدازظهر، جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و رؤسای شعب، برای تعیین جای نمایندگان جدید در کمیسیون‌ها داشتیم. در جلسه هیئت‌رئیسه، تصویب شد که دو دستگاه کنترل الکترونیکی برای حفاظت مجلس بخریم، سالن بزرگ مجلس شورای قدیم را تکمیل کنیم که بعداً به آن مجلس منتقل شویم؛ پنج میلیون تومان پول جنگ‌زدگان را از حساب مجلس به‌حساب بنیاد جنگ‌زدگان منتقل کنیم و قرارهای دیگر.

 شب، آقایان محسن رضایی و [فضل‌الله] محلاتی آمدند و راجع به فرمانده سپاه و اساسنامه اطلاعات سپاه و اطلاعات مرکزی، بحث و مشورت داشتند. ساعت نه به خانه آمدم. عفت و فاطی رفته بودند به منزل شهید مهدی عراقی، برای مراسم دومین سالگرد شهادت و دیر وقت آمدند.