خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۰ / عبور از بحران

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۰ / عبور از بحران

نامه هاشمی برای پاسپورت احمد توکلی * پیشنهاد محسن رضایی برای محافظت روحیه سپاه‌پاسداران در خط امام و ولایت فقیه

  • شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۰
تلاش دفتر رئیس جمهور برای اعتصاب مردم!

 به مجلس رفتیم. پس از مطالعه گزارشها به کمیسیون آئین‏نامه رفتم. آقای احمد توکلی که‏قبل از پیروزی انقلاب ممنوع الخروج بوده، برای گرفتن گذرنامه جهت سفر برای معالجه دردمفاصل احتیاج به نامه من به اداره گذرنامه داشت که نوشتم. در کمیسیون آیین‏نامه روی تعداد کمیسیونها بحث بود. کمی پیشرفت کردیم. ظهر با مسئول‏گزینش آموزش وپرورش درباره نحوه گزینش صحبت کردم.

 عصر گروه فیلمبرداران مجلس آمدند و پس از بحث زیاد شیوه‏ای مورد توافق قرار گرفت.رفتند که آزمایشی عمل کنند  و شیوه‏های دیگری هم در مراحل بعد.

 نمایندگان انجمن کارگردانان سینما آمدند و از اینکه پس از انقلاب کار درستی در جهت‏رشد تولید داخلی فیلم انجام نشده و هنوز فیلمهای مبتذل خارجی مرسوم است و تولید کنندگان‏در مضیقه‏اند، از فرهنگ وهنر و بنیاد مستضعفان شکایت داشتند. قرار شد پیشنهاداتشان رابدهند و من هم کمک کنم.

 سفیر ژاپن برای خداحافظی آمد، ضبط صوتی هدیه آورده بود. خوشم نیامد و نخواستم هم‏ردمحبت کنم. درباره تصمیم شرکت ژاپنی در خصوص عدم تداوم در کار پتروشیمی بحث شد. می‏گفت شرکت به خاطر جنگ و تعطیل کار ضرر می‏بیند. گویا بنا است آقای سادات معاون وزارت نفت به ژاپن برود و آنجا در این‏باره بحث شود.

 نمایندگان انجمن اسلامی شرکت واحد آمدند و از شیطنت دفتر هماهنگی رئیس جمهور ومردم در شرکت و تحریک برای ایجاد اعتصاب، صحبت داشتند.

 آقایان محسن رضائی  و محمد زاده  آمدند و پیشنهادی برای محافظت روحیه سپاه‏پاسداران در خط امام و ولایت فقیه داشتند و تصمیمی اتخاذ شد که در اساسنامه عمل شود.

 شب مهمان آقای شهیدی، داماد آقای رسولی بودیم و درباره تنظیم امور روحانیت واصلاح شاخه روحانیت حزب و روحانیت مبارز بحث شد.