خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

  • دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۶۰

 

 جلسه علنی داشتیم و کارها به‌خوبی گذشت. [طرح اصلاح خدمت] خارج از مرکز پزشکان [دندان‌پزشکان و داروسازان] و کلیات لایحه معاملات مسکن تصویب شد.

 ظهر، امام‌جمعه و نمایندگان مردم پاوه آمدند. سه خواسته داشتند: 1- اصلاح اصل دوازده قانون اساسی در مورد رسمیت اهل سنت، 2- جلوگیری از اهانت نسبت به چهره‌های اهل سنت، 3- کمک به شهرداری پاوه.

 گفتند، کتابی  در مذمت  ائمه اهل سنت در منطقه منتشر شده و اسم نویسنده، آقای هاشمی [است] و ضدانقلاب شایع کرده که منظور رئیس مجلس است؛ که من رسماً تکذیب کردم. از چه شیوه‌های زشتی، برای تضعیف جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

 آقایان الویری، پورمحمدی دادستان مسجدسلیمان  و بهادری آمدند و درباره اینکه آقای بهادری به هند برود یا در مسجدسلیمان کاندیدا شود، مشورت می‌کردند. جوان جالبی است.

 شب، در جلسه وعاظ تهران، در مسجد شهید مطهری، شرکت کردم. حدود پنجاه نفر بودند. جلسه خوبی بود. درباره اهمیت انقلاب اسلامی و اینکه برای اولین بار، حکومت اسلامی شیعی، بر اساس ولایت‌فقیه و احکام اسلامی و حاکمیت فقه اسلام به وجود آمده و ریشه اختلافات ما و لیبرال‌ها همین‌جا است که آن‌ها فقه ما و ولایت‌فقیه را قبول ندارند و پس از تدوین قانون اساسی درگیری‌های جدی شروع شد؛ نمونه‌هایی از اظهارات بنی‌صدر و بازرگان و دیگران را نقل کردم.

 شام در همان مجلس صرف شد و دیروقت به خانه آمدم. تلویزیون مناظره آقایان بهشتی، پیمان و کیانوری و [فرخ نگهدار، عبدالکریم سروش و آیت‌الله مصباح] را پخش می‌کرد. تا ساعت یک ‌وربع بامداد بیدار ماندم.