خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360/کتاب «عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360/کتاب «عبور از بحران»

جلسه مشترک آیت الله خامنه‌ای، هاشمی و حاج احمدآقا *** بازگشت هاشمی به مجلس در نیمه شب!

  • چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۶۰

در منزل مقداری مطالعه کردم، ساعت ده به مجلس رفتم. در کمیسیون آئین‏نامه شرکت‏کردم. آخرین جلسه بود واصلاحاتی شد. بعدازظهر جلسه هیأت‏رئیسه داشتم. طرحی که درکمیسیون استخدامی در مورد کارکنان مجلس گذشته بود و حقوق آنها را بی‏حساب بالا برده‏بود، به خاطر اینکه منبع تأمین این خرج‏اضافی را تعیین نکرده بود، ناقص دانستیم وموقوف ‏الاجرا گذاشتیم.

اول شب در جلسه‏ای با حضور ستاد انقلاب فرهنگی و وزرای علوم و آموزش‏وپرورش‏و... شرکت کردم. تربیت معلم و دبیر مطرح بود که ستاد می‏خواهد آن رایکپارچه کند و دراختیار وزارت علوم بگذارد. معلوم شد اکثر امکانات ازوزارت آموزش وپرورش است. بحث‏زیاد شد و به این نتیجه رسیدیم که هیچ‏یک از دو وزارتخانه مستقلاً و به تنهائی نمی‏توانند آن رااداره کنند. باید دوامکانات ترکیب شود. پیشنهاد شد کمافی‏السابق دبیر را دانشگاهها تربیت‏کنند،ولی جدا از محیط دانشگاههای متفرقه، و بقیه را آموزش وپرورش؛ و تصمیم‏نهائی به‏جلسه بعد موکول شد. شام را مهمان آقای خامنه‏ای بودیم. با نخست‏وزیر و احمد آقا مطالب‏فراوانی در مورد سیاست خارجی و اقتصادی و نظامی‏مورد رسیدگی قرار گرفت.

ساعت دوازده شب به مجلس آمدم، اخبار را گرفتم و خوابیدم. گفتند عفت منتظر تلفن من‏است. بعداً معلوم شد، از سرنوشت محمود محی‏الدینی که عصر امروز با دیدن منظره ترور وشهادت یک کاسب حزب‏اللهی با افسر شهربانی‏مشاجره کرده و پیدا نبوده، نگران شده‏اند. به‏قم رفته بوده.