خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

  • یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۶۰

 پس از نماز، مشغول مطالعه شدم. به جلسه علنی رفتم. نخست وزیر، لایحه‏بودجه را تقدیم‏کردند و سخنرانی در توضیح برنامه‏ها داشتند. من پیش از دستوربه حمایت پلیس فرانسه ازمنافقان در حمله به مراسم نماز جمعه دانشجویان‏اسلامی در پاریس - در جمعه گذشته - حمله‏کردم و راجع به وتوی آمریکا درخصوص تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل صحبت کردم.

 آقای [علی] گلزاده غفوری که بنا بود برای دفاع از غیبت خود بیاید، نیامد ومستعفی شناخته‏شد. نامه‏ای و نواری فرستاده که قابل طرح در مجلس نبود.

 لایحه دیوان عدالت اداری اصلاح شد و مقداری از طرح دیوان محاسبات پیش رفت.ظهردر دفترم با چند نفر ملاقات داشتم.

 مهندس [مهدی] چمران آمد و راجع به بی توجهی سپاه به او گفت. علمای‏ساری برای‏شکایت از یکی از مسئولان اجرایی آمدند. بعدازظهر نتوانستم درشورای مرکزی حزب شرکت‏کنم. آقای صیاد شیرازی آمد و از برنامه جنگ‏گفت. عازم جبهه است؛ به خاطر زخم گلوله باعصا راه می‏رود. آقای [علی اکبر]ناطق نوری [وزیر کشور] آمد. درباره استانداران، شهربانی،ژاندارمری وانتخابات و تقسیمات کشوری مشورت کرد.

 شب در جلسه رسیدگی به وضع زندانیان شرکت کردم. سران کشور و شورای‏عالی قضائی‏بودند. برای بهتر کردن وضع زندانها و بازجوییها، تصمیمات مهمی‏اتخاذ شد؛ و ایجاد اردوی‏کار برای قاچاقچیان مواد مخدر. دیروقت به خانه‏آمدم و ساعت دوازده خوابیدم.