خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

  • چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۶۰

 صبح زود، در دفتر آقای خامنه‏ای با آقای [عباس واعظ]طبسی مذاکرات  را ادامه‏دادیم.راجع به راه افتادن دانشگاهی که ایشان در مشهد، برای علوم دینی‏ساخته‏اند و سرعت عمل درساختن و تکمیل فلکه اطراف صحن مطهر و خیلی‏چیزهای دیگر. خانم دکتر لی از اهالی کره‏جنوبی - که پزشک طب سوزنی است برای معالجه آقای خامنه‏ای آمد. برای معالجه دست‏ایشان، از روش طب‏سوزنی استفاده می‏کند. منظره سوزن گذاردن  را تماشا کردم. تقربیاً سی‏سوزن دردستها و پاها و کتف‏های ایشان فرو کرد و مدت هشت دقیقه به همان حال‏گذاشت.مدعی است که ظرف ده روز درد می‏خوابد و ظرف نه ماه خوب‏می‏شود. آقای خامنه‏ای‏می‏گویند، در این پنج روز که کارکرده، درد تخفیف‏یافته.

 ساعت هشت، به مجلس رفتم. جلسه علنی داشتیم. تفسیر قانون بود، چندسئوال از وزارت‏بهداری را جواب دادیم. قسمت آخر اداره جلسه را به عهده‏آقای موسوی خوئینی‏ها گذاشتم وبه دفتر رفتم. ظهر به مراجعات پاسخ دادم  و گزارشها را خواندم. پس از استراحت عصر، دو مصاحبه خیلی مفصل با کیهان و اطلاعات داشتم. یک ساعت و ربع با کیهان و دو ساعت ونیم با اطلاعات. مصاحبه‏گر اطلاعات آقای جلال رفیع هم زندان دوره طاغوت بود و جلسه گرمی داشتیم.

 شب، به دفتر آقای خامنه‏ای رفتم. ستاد انقلاب فرهنگی و نخست وزیر و وزرابودند. راجع‏به ادغام وزارت بهداری و دانشکده‏های پزشکی، به منظور تربیت‏بیشتر پزشک، بحث بود وطرح آنها تصویب شد. قرار شد دولت به مجلس‏بفرستند.

 سپس جلسه‏ای با مسئولان سپاه برای بحث در حدود وظایف مسئولیتها واختیارات سپاه‏داشتیم. آنها اطلاعات کار فرهنگی و بسیج را می‏خواهند. ساعت‏دوازده شب، کارها تمام شد.شام تخم مرغ خوردیم و من برای خواب به مجلس‏رفتم. اخبار ساعت دوازده شب را گرفتم.