خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

  • سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۶۰

 جلسه علنی داشتیم. درباره شهادت مدرس و پیروزی هایمان در جنگ صحبت‏ کردم. به عراق‏ و نظامیان عراقی اتمام حجت و اخطار کردم. لایحه دیوان عدالت‏اداری مطرح بود و نه ماده‏آن تصویب شد.

 ظهر با گروهی از دانشجویان اسلامی مالزی، سنگاپور و آفریقای جنوبی ملاقات داشتم،شیفته انقلاب اسلامی‏اند. آقای ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک‏اطلاع داد که عراق در بستان ضدحمله آغاز کرده، ولی عصر خبر رسید که صحت‏نداشته. به خاطر عدم هماهنگی ایشان با صیادشیرازی فرمانده نیروی زمینی،اطلاعات دقیق به ایشان نمی‏رسد.

 بعدازظهر از اهواز از مرکز سپاه و امام جمعه آبادان تلفن کردند و از تبلیغات ضعیف‏تلویزیون درباره پیروزی شکایت داشتند. با آقای زورق معاون اخوی‏محمد، تماس گرفتم.معلوم شد دیشب فیلمی از اهواز مخابره شده و با قصورمأمور گیرنده فیلم به دست سیما نرسیده‏و روز اول را هم صیاد[شیرازی] اجازه‏فیلمبرداری نداده. قرار شد امشب جبران شود و شد.یک ساعت ونیم فیلم نسبتاًجالب پخش شد.

 عصر ائمه جمعه استان هرمزگان - اعم از سنی و شیعه - آمدند و خواسته‏هایی‏در جهت‏عمران و رفاه منطقه داشتند. شب به خانه آمدم و بیشتر وقتم به دیدن‏فیلم جنگ گذشت. اخباررا معمولاً در بین راه از رادیوی ماشین می‏گیرم.