خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

"اشکنه" ناهار خانواده هاشمی

  • یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۶۰
حضور بهزاد نبوی در جلسه مشورتی سران قوا

  پیش از ظهر، در خانه ماندم. اول وقت سرهنگ [جواد] فکوری فرمانده نیروی هوائی آمد و تذکراتی در مورد جنگ داشت. پیشنهاد برکناری فرمانده نیروی زمینی را می‌داد. در این مورد با تیمسار فلاحی  همراه‌اند. این اختلافات قابل‌توجه است و مزاحم کار؛ از تصفیه نیروی  هوائی گله داشت، این هم جالب‌توجه است.

 امروز تشییع‌جنازه آقای قدوسی و سرهنگ‌ وحید است. عفت و فاطی که برای تشییع‌جنازه رفته بودند، می‌گویند مردم شعارهایی علیه مهندس [مهدی] بازرگان هم می‌دادند.

ناهار در خانه ماندم، اشکنه داشتیم. ساعت سه بعدازظهر به مجلس رفتم. مهدی و یاسر را هم بردم. ملاقاتی با آقای سید منیرالدین حسینی  داشتم. نتیجه چند سمینار خود را عرضه کرد. فرهنگ جدید انقلاب اسلامی را در رابطه با امور اقتصادی، تهیه می‌کنند. کارش طولانی ‌خواهد شد و نتیجه فوری ندارد. خیال می‌کردم، طرح‌های اقتصادی تهیه می‌کنند.

 ساعت پنج ونیم، در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در مجلس شرکت‌کردم. بحث درباره  قائم مقام دبیرکل بود که به هفته بعد موکول شد. درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هم بحث کردیم. نظرشان این  شد که انتخابات، به موقع خود انجام بشود. دکتر [عباس] شیبانی خود را لایق‌تر می‌دانست. حزب، آقایان خامنه‌ای، عسکراولادی و پرورش  را پیشنهاد کرد. سپس، بعد از نماز مغرب و عشاء، در جلسه مشورتی با حضور آقایان خامنه‌ای، مهدوی [کنی]، [موسوی] اردبیلی، احمد آقا و [بهزاد] نبوی شرکت کردم. درباره رئیس جمهورآینده و انتخابات بحث کردیم. تصمیم شد اعلام انتخابات کنیم.

 درباره اسلحه بارزانی‌ها، صحبت شد. قرار شد در صورت جنگیدن با کردهای ضدانقلاب ‌ایرانی، به آنها [اسلحه] بدهیم. انتخابات مجلس خبرگان نیز قرار شد، تأخیر بیفتد. درباره خیلی ‌از مسائل امنیتی  و اداری دیگر هم بحث شد. ساعت یازده شب به خانه آمدم.