خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال۱۳۶۷/ کتاب پایان دفاع آغاز بازسازی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال۱۳۶۷/ کتاب پایان دفاع آغاز بازسازی

عزل ابطحی از صداوسیما توسط محمد هاشمی* انتقاد هاشمی از فرزند شهید بهشتی چه بود؟

  • تهران
  • دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۶۷

 

دوشنبه 11 مهر 1367   |   21 صفر 1409                          3 اکتبر 1988

در گزارش‌ها مطلب مهمی نداشتیم. دکتر [عباسعلی] زالی آمد. در مورد کار آینده و برنامه‌هایش در گذشته صحبت کرد و خواست که تا آخر سال در منزل [سازمانی] مجلس بماند. آقای محمدرضا بهشتی آمد و برای کار تاریخ خاورمیانه استمداد کرد. از مقالات اخیر روزنامه جمهوری اسلامی و مبادرت روزنامه به درج خبر استعفای نخست‌وزیر انتقاد کردم.

آقای [سید محمدعلی] ابطحی آمد. از عزلش از سمت ریاست رادیو [= صدای جمهوری اسلامی] توسط اخوی محمد [رئیس سازمان صداوسیما] گله داشت و اظهار همراهی برای سیاست جاری کشور نمود؛ دلجویی کردم. عصر تیمسار [مصطفی] ترابی [فرمانده حفاظت‌واطلاعات ارتش] آمد. درباره امور ارتش و حفاظت گزارش داد و مشورت کرد.

[سرتیپ حسنی سعدی] فرمانده نزاجا [= نیروی زمینی ارتش] برای گرفتن ترفیع برای فرماندهان موردنظرش آمد. [سرهنگ محمد سهرابی] فرمانده ژاندارمری آمد. گزارش کار ژاندارمری را داد و از کمک‌های من تشکر داشت. آقای [علی] شمس اردکانی آمد و گزارش کار کنفرانس خلع سلاح ژنو را داد و درباره بازسازی نظر داد.

جواب نامه امام به سؤال سران قوا و پیام و راهنمایی مهم ایشان منتشر شد که در این زمان مفید و مؤثر است. سیاست جاری مسئولان را تأیید کردند. سر شب دکتر [محمدعلی] هادی [نجف‌آبادی] آمد. درباره سیاست جاری و شغل آینده‌اش مذاکره کردیم.

شب به ستاد مرکزی سپاه رفتم  و در مراسم عزاداری سپاه شرکت کردم و برای آن‌ها سخنرانی نمودم. آقای [جواد]  اقبالی پور آمد. برای تمشیت امور محافظان مذاکره کردیم. دیروقت به خانه رسیدم.