حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • خاطرات دیگران از آیت الله هاشمی رفسنجانی

خاطرات دیگران از آیت الله هاشمی رفسنجانی

مصطفی هاشمی‌طبا ، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی

  • تهران
  • یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
اولین گام پیشرفت بانوان ورزشکار را آیت‌الله هاشمی برداشت/ مسابقات بانوان کشورهای اسلامی با حمایت ایشان برگزار شد

آیت‌الله هاشمی همیشه نگاه مثبتی نسبت به ورزش ایران داشت و در زمان ریاست جمهوری‌ ایشان هر وقت ما برای پیشرفت ورزش از وی درخواستی داشتیم آن مرحوم با دریافت اطلاعات لازم با درخواست‌های ما موافقت می‌کردند.

ما پیشنهادهای  مختلفی ارائه می‌دادیم و به یاد ندارم که آقای هاشمی با پیشنهادهای ما مخالفت کرده باشند. ایشان در زمان ریاست جمهوری خودشان همیشه به سازمان برنامه و بودجه سفارش می‌کردند که بودجه ورزش را مورد توجه قرار دهند تا فضا برای ورزش جوانان مهیا شود.

مسئولیت کارهای اجرایی در ورزش ایران مربوط به ما بود و آقای هاشمی به عنوان رئیس جمهور هیچ وقت حمایتش را از ما دریغ نکرد. از جمله کارهایی که در زمان ریاست جمهوری ایشان انجام شد می‌توان به تاسیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد. مسابقات بانوان کشورهای اسلامی که در دهه ۷۰ به میزبانی ایران برگزار شد، با حمایت‌های بی دریغ آن مرحوم برگزار شد.

ما در حال حاضر شاهد هستیم که بانوان ما برای حضور در میادین بین‌المللی با حجاب اسلامی مشکلات زیادی دارند. آقای هاشمی با ارائه یک برنامه، راهکار مناسبی برای بهتر شدن اوضاع بانوان در ورزش جلوی ما قرار داد و ما هم اولین مجمع شورای زنان کشورهای اسلامی را در ایران برگزار کردیم که مورد استقبال کشور‌های اسلامی قرار گرفت و تاثیر زیادی هم برای روی پیشرفت ورزش بانوان داشت. یکی دیگر از کارهایی که در زمان آقای هاشمی انجام می‌شد برگزاری جلسات شورای سازمان تربیت بدنی بود که الان حدود ۱۵ سال است که این شورا تشکیل جلسه نداده‌ است.

آقای هاشمی همیشه ورزش و ورزشکاران را دوست داشت و این مساله را هم در اعطای پاداش به افتخارآفرینان نشان می‌داد.