خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

  • شنبه ۱۴ مهر ۱۳۶۹

مصاحبه‌ای برای تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان کردم. از خودم چیزی نگفتم و بیشتر روی شرکت در انتخابات حرف زدم. مصاحبه طولانی با خبرنگار لوموند داشتم[1]؛ همراه با آقای‌احسان نراقی[2] آمده بود.

[آقای محمدحسن تولایی]، استاندار خوزستان آمد. گزارش پیشرفت بازسازی را داد و از دخالت‌های آقای میرزاده، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] گله داشت؛ گفتم تحمل کنند، چون در اینجا برای پشتیبانی خیلی تلاش می‌کند. تیمسار [سرتیپ منصور]ستاری، [فرمانده نیروی هوایی ارتش]آمد. گزارش خریدهای تسلیحاتی از چین و شوروی را داد و برای ساخت هواپیمای اف-5  کمک مالی خواست.

عصر [آقای اکبر ترکان]، وزیر دفاع آمد. عازم سفر به چین است؛ برای مذاکرات و خریدها مشورت کرد. همچنین گزارش توافق‌های اخیر با انگلستان بر سر بسیاری از موارد اختلاف در مورد معاملات تسلیحاتی قبل از انقلاب را داد.

[آقای غلامرضاآقازاده]، وزیر نفت آمد. گزارش وضع نفت را داد و پیشرفت کار بازسازی پتروشیمی ایران و ژاپن و پالایشگاه آبادان و تهیه تانکر نفتکش از ترکیه برای حمل و نقل داخلی را گفت. خبر دادند که تیم ملی فوتبال، در بازی‌های المپیک آسیایی، پس از شانزده سال قهرمان شده است[3]؛ گفتم از آنها تشکر کنند و پاداش بدهند. شب به خانه آمدم.