خاطرات

سفر استانی رئیس جمهور به استان مرکزی

نظر هاشمی درباره ساختمان دانشگاه آزاد اراک

• پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۶۹

ساعت‌ هفت صبح با هلی‌کوپتر به سوی اراک پرواز کردیم. ساعت هشت و ربع در کنار گلزار شهدای اراک فرود آمدیم. بعد از استقبال رسمی و مصاحبه و زیارت قبور شهدا، به سوی خانه امام جمعه حرکت کردیم؛ در بین راه، مردم اطراف خیابان‌ها اجتماع کرده و ابراز احساسات نمودند. با آقای خوانساری امام جمعه[اراک]، مقداری صحبت کردیم. در جمع روحانیون حاضر شدم  و برایشان صحبت کردم.

به سوی کارخانه آلومینیوم سازی حرکت کردیم. مدیرعامل توضیحات کاملی داد. از خط تولید و انبار و سالن ریخته‌گری بازدید کردیم؛ جالب است. تولید در حد اعلا قرار دارد و کاملا راضی‌اند. بعد از رکود سال‌های جنگ، با سیاست دولت، صنایع فعال شدند و این کارخانه پیشتاز است. مشتری به حد کافی ندارند.

به کارخانه واگن سازی [پارس]رفتیم. مدیرعامل و آقای [هادی]نژادحسینیان، [وزیر صنایع سنگین] توضیح دادند. از خط تولید واگن باری، مسافربری و تانکرهای نفتکش بازدید کردیم؛ اینها هم از رشد تولید خوشحال‌اند. ناهار در دفتر کارخانه مهمان بودیم. استراحت مختصری کردیم و با هلی‌کوپتر به سوی خمین حرکت کردیم. مردم خمین استقبال پرشوری نمودند. خانة زادگاه امام را زیارت کردیم و پذیرایی شدیم. در ورزشگاه برای مردم صحبت کردم.

بدرقة گرم مردم، به‌ سوی اراک پرواز کردیم. از فضا، دشت وسیع و معمور جنوب خمین را دیدیم. در اراک به مسجد جامع رفتیم. برای مردم سخنرانی کردم. [آقایان جلالی‌خمینی و خوانساری]، ائمه جمعه‌ خمین و اراک، قبل از صحبت‌ من خیرمقدم گفتند. سرشب به محل دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم؛ ساختمان جالبی است. دکتر [عبدالله]جاسبی [رییس دانشگاه آزاد اسلامی]توضیحات داد. حدود هفت هزار دانشجو دارند. برای جمع دانشگاهیان سخنرانی کردم.

به استانداری استان مرکزی رفتیم. با مسئولان استان، جلسه طولانی و خسته کننده‌ای داشتیم. مسئول هر بخش گزارش وضع و نیازها را داد.  ساعت ده ونیم شام خوردم و با خستگی خوابیدم.